جذب گردشگر به مناطق دوردست با ابرهای کریستالی + فیلم

ابرهای کریستالی نقش موثری برای جذب گردشگر به مناطق دوردست دارند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات ویتنام برای جذب هرچه بیشتر گردشگران اقدام به نصب سازه‌های موسوم به ابر‌های کریستالی در مزارع برنج مناطق کوهستانی دوردست شمال این کشور کرده‌اند.

شمار زیادی از گردشگران برای دیدن این سازه‌ها که که با استفاده از ۵۸ هزار قطعه بلور درخشان ساخته شده‌اند، راهی این منطقه می‌شوند. ­

برخی از این افراد که انتظار دیدن چنین صحنه‌ای را در شالیزار‌ها نداشتند شگفت زده شدند. وو چی بائو گردشگر ویتنامی در این باره گفته است: "این بسیار منحصر به فرد است. من هرگز چنین سازه‌ای را در محیط باز ندیده بودم. هنگامی که خورشید می‌تابد، بازتاب آن روی بلور‌ها دیده می‌شود. شاید اکنون نتوانید آن را ببینید، اما زمانی که خورشید بتابد صحنه‌ای دیدنی به وجود خواهد آمد".

لو تی لی کشاورز ویتنامی که از حضور گسترده گردشگران شگفت زده بود، گفته است: "ما این مزارع را از پدران خود به ارث برده‌ایم. هر سال در فصل کشت ما اینجا برنج می‌کاریم. نمی‌توانیم باور کنیم که این تعداد از مردم از وجود شالیزار‌های ما آگاه باشند. وجود این ابر‌های کریستالی باعث شهرت مزارع ما شده است. "

البته نصب این ابر‌های کریستالی انتقاد‌هایی را هم به همراه داشته است. برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی از نصب این سازه‌ها در مزارع انتقاد کرده و گفته اند این کار چشم انداز طبیعی منطقه را از بین می‌برد.

لو بیچ یکی از کاربران فیسبوک در صفحه شخصی خود نوشت: "نمی دانم این کار چه زیبایی دارد. طبیعت اینجا به خودی خود یک شاهکار است. این سازه‌ها طبیعت را ویران می‌کند".

ویتنام تلاش می‌کند برای بهبود وضع اقتصادی خود، گردشگری را در این کشور تقویت کند و در زمینه جذب گردشگر با کشور‌هایی مانند تایلند و مالزی رقابت کند. اما برخی این کشور را به سبب طرح‌های جنجالی برای جذب گردشگر مورد انتقاد قرار داده اند.

سال ۲۰۰۶ هنگامی که تله کابین نصب شده در بلندترین قله ویتنام در منطق ساپای شمالی آغاز به کار کرد برخی سکنه محلی خشمگین شدند. در چند ماه گذشته نیز طرح مشابهی که پیشنهاد شده بود در یک غار دورافتاده در مرکز این کشور اجرا شود با انتقاد‌های زیادی روبرو شده است.

با این حال مقامات برگزار کننده این طرح‌ها می‌گویند هدف آنها افزایش شمار گردشگرانی است که از منطقه "ین بای" بازدید می‌کنند.

سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار گردشگر ویتنامی و خارجی از این استان شمالی بازدید کردند و این در حالی است که تعداد گردشگران در مناطق مشهورتر خلیج هالونگ و ساپا به ترتیب شش میلیون و نهصد هزار نفر و دو و نیم میلیون نفر بود.

انتهای پیام/
 

جذب توریست با ابرهای کریستالی + فیلم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.