مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: پایگاه‌های انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان تا نیمه شب هم فعالیت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ روشن‌روان مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند طی ماه مبارک رمضان از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ و ۳۰ دقیقه به غیر از روز‌های تعطیل و روز‌های پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۲ و ۳۰ دقیقه و همچنین شب‌ها از ساعت ۲۱ الی ۲۳ و ۳۰ دقیقه به مراکز انتقال خون سطح استان مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: اهداکنندگان پیش از خون‌گیری مورد مصاحبه و سنجش قرار می‌گیرند و درصورتی‌که از وضعیت جسمانی مناسب برخوردار باشند خون‌گیری از آن‌ها انجام می‌شود.
روشن‌روان افزود: البته ملاحظات و حالاتی همچون کسلی پس از خون دهی در ماه مبارک رمضان وجود دارد که پزشکان توصیه‌های لازم را به اهداکنندگان خون می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان به‌ویژه هفته نخست آن، میزان مراجعه مردم برای اهدای خون کاهش می‌یابد گفت: به همین منظور پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان اقدام به افزایش ذخایر خونی می‌کنیم تا پاسخگوی کاهش ذخایر خونی در روز‌های نخست این ماه باشد.
این مسئول تأکید کرد: ازآنجایی‌که همیشه بیماران وجود دارند نیاز به خون نیز دائمی است به‌ویژه در این ایام که ذخیره خونی کاهش پیداکرده، بنابراین از اهداکنندگان به‌ویژه اهداکنندگان مستمر خون درخواست داریم در ماه مبارک رمضان نیز کمک‌حال ما باشند.
انتهای پیام/آ


مراجعه اهدا کنندگان  به پایگاه‌های ثابت و سیار خون در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.