کلاهی گفت: باید نیروی کار ماهر و خلاق به وجود آوریم، آموزش‌های مهارتی حلقه مفقوده اشتغال و کارآفرینی در کشور هستند.

آموزش‌های مهارتی حلقه مفقوده اشتغال و کارآفرینی در کشور/ نباید از اتاق بازرگانی انتظار معجزه داشتبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین کلاهی رئیس هیئت مدیره مجمع تشکل‌های دانش بنیان در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مجمع تشکل‌های دانش بنیان اتاق بازرگانی با بیان اینکه باید از کسب و کارهای دانش بنیان و نوین حمایت کرد، گفت: مهمترین‌ هدفی که امروز کشور آن را دنبال می‌کند کسب و کار ایرانی است، امسال باید باید برای تمام جوانان اشتغال به وجود آید.

رئیس هیئت مدیره مجمع تشکل‌های دانش بنیان با بیان اینکه نباید از اتاق بازرگانی انتظار معجزه‌ داشت، اظهار کرد: اگر زیست بوم کارآفرینی‌ ایجاد شود اقدام بسیار خوبی در کشور انجام شده، یکی از پایه‌های مهم این زیست بوم آموزش بر پایه مهارت است.

وی در رابطه با شاخص جهانی کارآفرینی‌ گفت: بر اساس آمار و شاخصه‌های موجود، کارآفرینی‌ ایران در برخی از زمینه‌ها در رتبه خوبی قرار دارد اما در بسیاری از زمینه‌های دیگر هم ما شاخص خوبی نداریم و متناسب‌ با وضعیت کشور نتوانسته‌ایم شاخص‌ها را بالا ببریم.

کلاهی در خصوص آموزش و مهارت مبتنی بر اشتغال گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین متخصصان زمینه‌های مختلف اقتصادی باید نیروی کار با مهارت‌ و خلاق را در بازار کار به وجود آوریم؛ آموزش‌های مهارتی حلقه مفقوده‌ اشتغال و کارآفرینی‌ در کشور هستند.

اشتغال و آموزش با یکدیگر هماهنگی ندارند

رئیس هیئت مدیره مجمع تشکل‌های دانش بنیان ادامه داد: امروز آموزش‌هایی که در دانشگاه‌ها به دانشجویان داده می شود ارتباط مستقیم و نزدیکی با اشتغال و مشارکت اقتصادی ندارند و به تناسب همین آموزش‌‌های نامناسب اقتصاد و آموزش ما ارتباط خوبی با یکدیگر برقرار نکردند.

کلاهی‌ با بیان اینکه آموزش‌های کشور ما به روز نیستند، اظهار کرد: ایران از لحاظ دانش در رتبه خوبی قرار دارد، برای مثال رتبه پنجم مهندسی‌ در میان کشورهای‌ جهان است، اما آموزش‌های آن به روز نیستند؛ ما با سیستم‌های جدید آشنا نیستیم سیستم‌های آموزشی در کشورهای مختلف با هدف کسب مهارت‌ آموزش طراحی شده‌اند، باید در کشورمان‌ متناسب‌ با این سیستم‌ تغییراتی‌ را در نظام آموزشی به وجود آوریم.

وی در خصوص فعالیت‌هایی که در اتاق بازرگانی انجام شده است، گفت: در اتاق بازرگانی بر روی 2 موضوع کار کرده‌ایم یکی آموزش بر پایه مهارت و دیگری فعالیت تشکل‌ها با آموزش عالی است.

رئیس هیئت مدیره مجمع تشکل‌های دانش بنیان در خصوص آموزش بر پایه مهارت گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای جایی است که باید آموزش‌ها را بر پایه مهارت‌ به دانشجویان آموزش دهد، ارتباط میان تشکل‌ اتاق بازرگانی و دانشگاه می‌تواند آموزش‌های لازم در حوزه اقتصادی و مهارت‌های شغلی را به وجود آورد.

کلاهی ادامه داد: همچنین تشکل‌های اقتصادی اتاق بازرگانی باید در سرفصل‌های آموزشی با دانشگاه‌ها کار کنند تا آموزش‌ها به فراخور نیاز اقتصادی یک جامعه باشد.

وی یادآور شد: کار عملی به دور از شعار است و امیدواریم با همکاری اتاق بازرگانی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای موفق شویم تا نیروی کار ماهر را در کشور تربیت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار