رئیس‌جمهور اسبق آمریکا که پیشتر بار‌ها از دونالد ترامپ انتقاد کرده بود، در سخنرانی خود در دانشگاه لیبرتی، به شوخی با او پرداخت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «جیمی کارتر»، رئیس جمهور اسبق آمریکا روز گذشته (شنبه) در دانشگاه «لیبرتی» در سخنرانی خود در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در مقابل جمعیت حاضر در سالن به سخره گرفت.

وی در این سخنرانی گفت: واقعا جمعیت فوق العاده ای اینجاست. نمی خواهم این را بگویم اما جری فالول، رئیس دانشگاه به من گفت که این جمعیت حتی از جمعیت سال گذشته ی این دانشگاه هم بیشتر است. نمی دانم آیا دونالد ترامپ این را می پذیرد یا نه.

زمانی که وی این سخنان را بر زبان آورد، جمعیت حاضر با صدای بلند خندیدند.

دونالد ترامپ نخستین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور برای جشن فارغ التحصیلی دانشجویان را در سال گذشته میلادی در همین دانشگاه ارائه کرد. در آن سال، جری فالول آن سخنرانی را «بهترین سخنرانی فارغ التحصیلی» در تاریخ این دانشگاه خواند. گزارشها حاکی از آن است که «جری فالول» از جمله حامیان دونالد ترامپ بوده است.

به گفته رئیس دانشگاه، بیش از 50 هزار نفر در سخنرانی دونالد ترامپ در سال 2017 شرکت کرده بودند. جیمی کارتر روز گذشته تعداد کلی جمعیت حاضر در سالن را اعلام نکرد. فقط گفت که بدون احتساب خانواده دانشجویان و دوستان آنها، فقط 20 هزار فارغ التحصیل در این سالن حضور دارند.

جیمی کارتر در بخش دیگری از سخنرانی گفت: هر کدام از ما خودش تصمیم می گیرد که چه انسانی باشد. ما تصمیم گرفته ایم اینگونه باشیم. آیا از نفرت پر شده ایم یا عشق؟ آیا فقط به خودمان اهمیت می دهیم یا دیگران؟ هیچ محدودیتی در انگیزه ما به عنوان یک بشر وجود ندارد.

جیمی کارتر 93 ساله سومین رئیس جمهوری است که برای جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه لیبرتی سخنرانی کرده است. «جورج هربرت واکر بوش»، چهل و یکمین رئیس جمهور آمریکا در سال 1990 در این دانشگاه سخنرانی کرده بود. دانشگاه لیبرتی در ویرجینیای آمریکا قرار دارد و بزرگترین دانشگاه مسیحیت انجیلی در جهان است.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار