مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید ۵۰۷ تن گل محمدی از گلستان‌های استان خبر داد.

گلستان گل محمدی  استان کرمانشاه جایگاه هفتم کشور را داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  رضا زارعی مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه   گفت: استان کرمانشاه۲۳۰ هکتار گلستان گل محمدی دارد که از این سطح ۲۰۳ هکتار بارور و مابقی آن غیر بارور هستند.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  افزود: استان کرمانشاه از نظر سطح گلستان گل محمدی جایگاه هفتم کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه کل تولید گل محمدی استان ۵۰۷ تن است، خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد گلستان گل محمدی در استان ۲.۵ تن در هکتار است که از هر ۷ تن گل یک لیتر اسانس تهیه می شود.

زارعی با بیان اینکه تولید اسانس گل محمدی از نظر اقتصادی درآمدزا هست تصریح کرد: قیمت هر لیتر اسانس گل محمدی برابر ۱۰ هزار دلار است.

وی اضافه کرد: در تولید گلاب نیز از هر کیلوگرم گل تازه ۱.۵ تا ۲ لیتر گلاب بدست می آید که قیمت هر لیتر گلاب یک تا ۲.۵ دلار است.

این مسئول با اشاره به فرآوری گل محمدی در استان کرمانشاه گفت: در این استان ۲ واحد فراوری گل داریم که تولید گلاب و اسانس دارند.

زارعی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان از توسعه گل محمدی حمایت می کند تصریح کرد: در این راستا یارانه نهال و تسهیلات مناسب در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

گفتنی است؛ هر هکتار گل محمدی ۲ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

 

انتهای  پیام/ز

 

هر هکتار گل محمدی ۲ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.