«لوپز اوبرادور» اعلام کرد اگر رئیس‌جمهور آمریکا به لفاظی علیه مکزیک ادامه دهد، پاسخ او را خواهد داد.

انتقاد نامزد انتخابات ریاست جمهوری مکزیک از لفاظی‌های ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «آندریاس مانوئل لوپز اوبرادور»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری مکزیک روز گذشته اعلام کرد که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به حملات لفظی علیه این کشور (مکزیک) در توییتر ادامه دهد، به این کار او واکنش نشان می دهد.

وی اعلام کرد: اگر یک توییت تهاجمی دیگر منتشر کند، من به آن واکنش نشان می دهم. من فکر می کنم ترامپ باید متوجه شود که باید خودش را کنترل کند و نمی تواند راه برود و مردم مکزیک را تهدید کند. ما نمی خواهیم با او برخورد کنیم؛ فقط از او می خواهیم به ما احترام بگذارد.

دونالد ترامپ از زمان حضور در رقابت‌های انتخاباتی تاکنون بارها در سخنرانی ها و پیام‌های توییتری خود به انتقاد از مردم مکزیک و حمله به آنها پرداخته است.

این نخستین بار نیست که «لوپز اوبرادور» از اظهارات ترامپ علیه مردم مکزیک انتقاد کرده است. وی در ماه ژانویه هم اعلام کرده بود: «بدون بی احترامی به ترامپ، او را سر جای خود می نشانیم. ما به رئیس جمهور آمریکا احترام می گذاریم و او هم باید یاد بگیرد به ما احترام بگذارد. »

لوپز اوبرادور تاکنون بارها از «انریکه پنا نیتو»، رئیس جمهور کنونی مکزیک به دلیل واکنش نشان ندادن به لفاظی های ترامپ علیه این کشور انتقاد کرد و گفت: پنا به او پاسخ نمی دهد. ترامپ به او زنگ زده و پشت تلفن او را ترسانده است. او صدایش را بلند کرده و سپس تلفن را رویش قطع کرده است؛ اما با این مسئله طور دیگری برخورد می کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مکزیک این اظهارات را پس از سخنرانی توهین آمیز اخیر دونالد ترامپ بیان کرد. دونالد ترامپ در سخنرانی خود در کاخ سفید هنگام صحبت درباره دیوار مرزی مکزیک و اجرای قانون، برخی مهاجران را «حیوان» خواند. ترامپ در دوره رقابتهای انتخاباتی آمریکا بارها وعده داد که برای جلوگیری از ورود مهاجران، یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث می کند.

دولت مکزیک هم روز گذشته در اعتراض به اظهارنظرهای اخیر دونالد ترامپ درباره مهاجران غیرقانونی آمریکا، به وزارت خارجه آمریکا نامه ای ارسال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار