مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: میزان بارش‌ها در سال آبی جاری در استان تاکنون معادل ۴۸۷ میلیمتر بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا میرزایی مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان اظهار کرد: میزان بارش‌ها در سال آبی جاری تا بیست و دوم اردیبهشت امسال نسبت به میانگین بلند مدت ۶۰ ساله حدود ۸.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: کاهش بارندگی ها، منابع آبی استان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است به طوریکه شاهد کاهش آبدهی در همه رودخانه ها، چشمه ها، سراب‌ها و منابع آب زیرزمینی هستیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه حدود ۵۵ درصد حجم مخازن سد‌های لرستان خالی است، گفت: در حال حاضر آب آشامیدنی هیچ یک از شهر‌های لرستان از طریق سد‌ها تامین نمی‌شود و هنوز سد‌های با هدف تامین آب آشامیدنی در حال ساخت بوده و تکمیل نشده اند.

وی افزود: آب آشامیدنی همه شهر‌های استان از طریق منابع آب زیرزمینی و بخش کمتری از آن از طریق آب سطحی تامین می‌شود که البته منابع مطمئن و پایداری نیستند.

میرزایی با بیان اینکه با این وضعیت تمامی شهر‌های لرستان در سال ۱۳۹۷ تحت تنش آبی قرار خواهند گرفت، تاکید کرد: مدیریت آب و گذر از بحران در شرایط فعلی نیازمند بسیج عمومی است.

وی بیان کرد: حاکمیت آب در لرستان با شرکت آب منطقه‌ای است و این مجموعه آماده هرگونه همکاری با شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی برای تامین کمبود آب آشامیدنی مردم در سراسر استان است.

انتهای پیام/م

بارندگی در لرستان ۱۷ درصد کاهش یافت

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.