فرجود پس از کشف دست نوشته‌ای از مصدق که بر روی نقشه قزوین به تحریر آمده بود، تصویر این دست نوشته را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرجود رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، با انتشار تصاویری از دست نوشته مصدق بر روی نقشه شهر قزوین به روایت چگونگی کشف این اسناد پرداخت.

انتشار دست نوشته مصدق بر روی نقشه قزوین برای اولین بار

داستان مصدق و حصار ارمنی

در هفته میراث فرهنگی به سر می بریم، دیروز هم روزجهانی موزه بود، یکی از مجموعه‌های سازمان فاوای شهرداری تهران نمایشگاه دائمی نقشه یا همان موزه نقشه است، چند روز پیش سندی جالب را در گنجینه این موزه دیدم که تا به حال جایی از آن صحبت نشده است، تصویری که مشاهده می کنید یکی از جذاب‌ترین نقشه‌های موزه مرتبط با بخشی از شهر قزوین است که نکته مهم آن دست‌نوشته و مُهری از مرحوم محمد مصدق است که متعلق به سال 1300 شمسی است.

دست نوشته دکتر محمد مصدق در قسمت پایینی نقشه چنین مضمون را بیان می‌کند: «به طوری که اداره جلیله تشخیص عایدات مقرر داشته‌اند 200 خروار اراضی حصار ارمنی متصرفی مالکان سابق قریه مزبور از اراضی آنجا به قریه رامشین خالصه ملحق شود. باید مجزا و این بنده را که مالک فعلی هستم بعدها حق اظهاری نخواهد بود».

انتشار دست نوشته مصدق بر روی نقشه قزوین برای اولین بار

انتشار دست نوشته مصدق بر روی نقشه قزوین برای اولین بار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
روحش شاد
آخرین اخبار