خروج مرحوم قاسم افشار از سازمان صداوسیما در بحبوحه فتنه ۸۸، باعث شد تا برخی به دروغ این ادعا را کنند که وی مخالف مواضع صداوسیما در فتنه ۸۸ است.

فضهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم افشار گوینده مطرح بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون بود كه از سال‌های اول انقلاب در این عرصه فعال بود. بیشترین خاطره‌ای که مردم با گویندگی وی دارند، مربوط می‌شود به دوران دفاع مقدس و بحبوحه سال‌های جنگ تحمیلی که او با صدایی حماسی بارها اخبار مربوط به پیروزی‌های رزمندگان اسلام را به اطلاع هموطنان رسانده بود.

این استاد گویندگی و فن‌بیان که صدای ماندگار او هرگز از ذهن مخاطبان رادیو و تلویزیون حذف نخواهد شد، بامداد چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. وی متولد ۱۳ آبان ۱۳۳۰ در تهران و کارشناس ارشد روانشناسی بود. او علاوه بر گویندگی در صداوسیما، در بخش‌های مختلفی از جمله سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی سابقه مدیریت داشت.

آیا مرحوم قاسم افشار مخالف مواضع صداوسیما در فتنه 88 بود؟ +فیلم

قاسم افشار در تابستان سال ۸۸ پس از نزدیک به سه دهه گویندگی خبر سیما، به فعالیت خود در در این حوزه پایان داد و سازمان صداوسیما را ترک کرد. همزمانی این موضوع با فتنه ۸۸ باعث شد تا دشمنان کشور ما، طبق روال همیشگی خود از این موضوع سوءاستفاده کنند و به دروغ ادعا کنند که مخالفت قاسم افشار با مواضع صداوسیما در موضوع فتنه ۸۸، عامل کناره‌گیری وی از فعالیت خود در سازمان بود.

فضّه سادات حسینی مجری و گوینده خبر صداوسیما با انتشار پستی در صفحه‌ی اینستاگرام خود، ضمن تقدیر از شخصیت مرحوم قاسم افشار، با انتشار ویدئوهایی از اجرای خبرهای مربوط به فتنه 88 توسط قاسم افشار در رسانه ملی، ادعاهای دشمنان در خصوص مخالفت وی با مواضع صداوسیما در فتنه ۸۸ را رد کرد.

حسینی در اینستاگرام نوشت:

"بخشی از اجراهای مرحوم قاسم افشار استاد پیشکسوت گویندگی در ایام فتنه۸۸.

ایشان در نیمه اول سال ۸۸ و‌ در ایام فتنه اجراهای متعددی در خبر ۲۱ داشتند.

مرحوم قاسم افشار محب خاندان اهل‌بیت(ع) و دلبسته نظام و مطیع ولایت بودند.

پ ن ۱:

دقیقاً زمانی ک من به سازمان آمدم، ایشان اواخر حضورشان بود و من سعادت شاگردی و آموختن در محضرشان را نداشتم. یادم هست برای چندین برنامه و گزارش، پیشکسوتان خبر را دعوت کرده بودند و ایشان نمی آمدند، شایعه مخالفت ایشان با مواضع سازمان در زمان فتنه ۸۸ مطرح شد که مدیران و بزرگان خبر و رسانه و همکاران قدیمی‌شان این ماجرا را قویاً تکذیب کردند و دلیلش را مطلب دیگری گفتند.

پ ن ۲:

بارها گفته‌ام که رسانه به شدت بی‌رحم است ‌و ناگهان تو را حذف می‌کند ... خوشا به سعادت امثال استاد قاسم افشار که با اینکه سال‌ها در رسانه نبودند، این چنین و با محبوبیت تمام در بین مردم، به سوی حق شتافتند.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا"

در ادامه ویدئوهای اجرای خبرهای مربوط به فتنه 88 توسط مرحوم قاسم افشار در رسانه ملی که فضّه سادات حسینی در اینستاگرام خود منتشر کرده را مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

قاسم افشار که بود؟ + تصاویر

 قاسم افشار درگذشت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
روحش شاد باشد