کارشناسان کشورمان درباره نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران توضیحاتی را ارائه کردند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تنها ۱۷ روز تا شروع نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال با حضور ۱۳ تیم باقی مانده است. در این دوره از لیگ برتر مسابقه پلی آف برگزار  می شود.

نجاریان: پلی آف به کیفیت لیگ برتر فوتسال می‌افزاید

سعید نجاریان سرمربی تیم شهروند ساری و عضو هیئت رئیسه کمیته فوتسال گفت:بسیاری از شهر‌های در کشورمان هستند زمانی که شما نام آن‌ها را به زبانتان می‌آورید ناگهان به یاد تیم فوتسالش می‌افتید. ممکن است برخی از این تیم‌ها توانایی حضور در مسابقات لیگ برتر و یا سوپر جام را نداشته باشند به همین دلیل ما باید تعاملی 2 سویه را با تمامی این تیم‌ها ایجاد کنیم تا آن‌ها بتوانند در این مسابقات گروهی حضور پر رنگی را به عمل آورند. شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از این تیم‌ها تماشاگرانشان بسیاری دارند به گونه‌ای که آن‌ها استادیوم را پر می‌کنند و مسابقاتشان از شور و شوق فراوانی همراه است بنابراین ما پلی آف را گذاشتیم تا حساسیت سوپرلیگ را در لیگ برتر فوتسال تجربه کنیم و باید بدانیم که لیگ ما جزو لیگ‌های معتبر دنیا است و این موضوع می‌تواند به کیفیت مسابقات موجود در آن بیافزاید.

نجاریان در ادامه افزود: تمامی پیشرفت‌ها و بهبود‌های فوتسال کشورمان توسط لیگ و تیم‌های حاضر در آن صورت می‌گیرد. این تیم‌ها لیگ برتری هستند که کمیته فوتسال را زنده نگاه داشته اند و بیاد بگویم ما تا زمانی که باشگاه‌های خوبی را نداشته باشیم نمی‌توانیم تیم ملی فوتسال قدرتمندی را داشته باشیم. اگر امروز شاهد این موضوع هستیم که تیم ملی فوتسالمان در بسیاری از مسابقات بر سکوی قهرمانی می‌ایستد و بیشتر قهرمانی‌ها و افتخارات فدراسیون فوتبال کشورمان از این کمیته است همگی مدیون مدیران باشگاه‌ها، بازیکنان، عوامل و مسئولان فوتسالی است.

عضو هیئت رئیسه کمیته فوتسال در رابطه با برگزاری لیگ برتر فصل جاری فوتسال گفت: توجه به اینکه ما فصل قبل لیگ معتبر و جذابی را دارا بودیم، امسال نیز همراه با مشکلات مالی و ساختاری باشگاه‌ها در کل لیگ خوبی را داریم و می‌توانیم شاهد بازی‌های بسیار خوبی باشیم. ۱۳ تیم در لیگ برتر فوتسال حضور دارند و این موضوع بسیار خوشحال کننده است. تیم تاسیسات دریایی نیز در این دوره لیگ برتر فوتسال حضور نخواهد داشت و به جای آن هیئت فوتسال استان تهران تیمی را اداره خواهند کرد.

سرمربی تیم شهروند ساری گفت: اگر باشگاه‌ها بتوانند در مدت زمان گفته شده مدارک بازیکنان و کادر فنی خود را به کمیته فوتسال و سازمان لیگ ارسال نمایند ما می‌توانیم از ۱۵ تیر ماه لیگ فوتسال را آغاز کنیم. در این دوره از لیگ شاهد پلی آف خواهیم بود.ممکن است در سال اول شروع مسابقات پلی آف مشکلاتی نیز وجود داشته باشد و به طور حتم ضعف‌ها و کاستی‌هایی نیز در آن وجود خواهد داشت. تلاش می کنیم تا اصلاحاتی مورد نیاز را برای مسابقات پلی آف تا مدت زمان برگزاری انجام دهیم تا این مسابقات بدون مشکل باشد. پلی آف می‌تواند به زیبایی و جذابیت لیگ برتر فوتسال نیز بیافزاید و آن را زیباتر کند.

نجاریان افزود:حضور کفاشیان در کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و کمیته فوتسال کشورمان می‌تواند کمک شایانی را به فوتسال ایران کند. کفاشیان تلاش‌های بسیاری را برای کشورمان انجام می دهد و با این کمک‌های کفاشیان در سال‌های آتی نیز ما می‌توانیم نتایج خوبی را  کسب کنیم. برای مثال در بخش آقایان و بخش بانوان فوتسال ما به قهرمانی رسیده و توانست جواز حضور در مسابقاتی همچون المپیک آرژانتین را کسب کند.

سوری:فوتسال به عنوان افتخار فدراسیون حامی مالی ندارد

ابراهیم سوری مدیر سازمان تیم‌های فوتسال مقاومت البرز گفت: شاهد این موضوع هستیم که باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتسال به اندازه تیم‌های لیگ برتر فوتبال از حمایت مالی برخوردار نیستند و خود این موضوع باعث می‌شود هر سال متقاضیان کمتری به لیگ برتر بیایند.  این رشته جذابیتی 2 چندان نسبت به سایر رشته‌ها دارد و می‌توانم بگویم افتخار فدراسیون فوتبال کشورمان فوتسال است. باشگاه ها انتظار این موضوع را دارند تا از آن‌ها حمایت مالی لازم صورت بگیرد و کفاشیان نیز فعالیت بیشتری را در این زمینه انجام دهند تا بتوانند کمک خوبی را به تیم‌های لیگ برتری برسانند.

سلیمانی:لیگ برتر نوزهم با سایر دوره‌های لیگ تفاوت خواهد داشت

کاظم سلیمانی عضو هیئت مدیره کمیته فوتسال اظهار کرد: امسال لیگی متفاوت با سایر دوره‌های لیگ برتر فوتسال را تجربه خواهیم کرد، زیرا در دوره نوزدهم شاهد مسابقات پلی آف خواهیم بود. بین سازمان لیگ و باشگاه‌ها نیز اتوماسیونی ایجاد کردیم تا بتوانیم با باشگاه‌ها و کادر ان‌ها در جریان باشیم تا کیفیت لیگ برتر بیشتر از همیشه و با دقتی چند برابر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار