مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان غربی گفت: در راستای کمک به آزادی و بازگشت زندانیان جرایم غیرعمد استان به آغوش گرم خانواده هایشان، در ایام ماه مبارک رمضان امسال، ۱۹ جشن گلریزان در استان برپا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ میر علی‌اکبر بنی‌هاشمی مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان غربی   در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی ترتیب یافت، گفت: امسال ۴۹۲ زندانی جرایم غیرعمد در سطح استان نیازمند کمک‌های خیرخواهانه مردم هستند و در مجموع برای آزادی این زندانیان مبلغ ۳۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه از این تعداد زندانی، ۳۹۹ نفر محکوم به جرایم مالی مانند عدم توانایی در پرداخت چک و سفته بر اثر ورشکستگی و تصادفات منجر به فوت هستند افزود: همچنین ۲۷ نفر محکوم به پرداخت دیه، ۴۶ نفر محکوم به پرداخت مهریه و ۱۷ نفر نیز محکوم به پرداخت نفقه هستند که احتمال دارد تا پایان سال ۹۷ این آمار افزایش یابد.
مدیر کل امور زندان‌های آذربایجان غربی یاد آور شد: برای کمک و آزادی این تعداد زندانی در ماه مبارک رمضان امسال پیش‌بینی شده است مراسم جشن گلریزان در ۱۹ شهرستان استان برگزار شود و باجمع آوری حدود دو میلیارد تومان زمینه‌ی آزادی بسیاری از این زندانیان فراهم گردد.
میرعلی اکبر بنی هاشمی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۷۲۰ پرونده واجد شرایط در ستاد دیه استان وجود داشت، تصریح کرد: از این تعداد پرونده ۳۰۱ نفر از بند زندان رها شدند که از این تعداد ۹ نفر زن، ۱۷ نفر از محکومان به پرداخت دیه، ۲۴۲ نفر محکوم به جرایم مالی، ۴۰ نفر محکوم به پرداخت مهریه و دو نفر نیز محکوم به پرداخت نفقه بودند.
وی یادآورشد برای آزادی این زندانیان نیز در سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مورد نیاز بود که برای تامین این میزان ۳۷ درصد شاکیان گذشت کردند که در واقع در این راه شاکیان بزرگترین خیران ستاد دیه هستند و علاوه بر آن، ۲۶ درصد از این مبلغ را قضات و روسای دادگاه‌ها حکم اعسار صادر کردند، ۷۰۰ میلیون کمک بلاعوض از سوی ستاد دیه کشور به این زندانیان پرداخت و ۷.۵ درصد اعتبارات بانکی، پنج درصد از سوی بیمه‌ها و ۷.۵ درصد نیز از طریق صندوق خسارات بدنه تامین شد.
مدیر کل امور زندان‌های آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۳۵ میلیون تومان وجوه نقدی در جشن‌های گلریزان استان جمع‌آوری شد اضافه کرد: همچنین ۳۰۰ میلیون تومان نیز از تعهدات داده شده به ستاد دیه استان محقق نشد و در سال ۹۵، ۲۴ میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان نیاز بود که با مشارکت‌های صورت گرفته به ستاد دیه استان ۲۸۰ نفر از زندانیان از بند زندان رهایی یافتند و در این سال ۶۰ تا ۷۰ درصد وجوهات مورد نیاز با عفو شاکیان و حکم اعسار محکومان تامین شد.
انتهای پیام/ح

 

وجود ۴۹۲ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.