شناورکاوشگر خلیج فارس دومین مرحله پایش خود در دریای عمان و خلیج فارس را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،بهروز ابطحی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور گفت: این کاوشگر با سی نفر نیرو از جمله ۱۶ پژوهشگر رشته‌های مختلف از دانشگاه‌های هرمزگان، خلیج فارس (بوشهر) و علوم و فنون دریایی (خرمشهر) آغاز کرده است.

وی افزود:در این مرحله ۲۷ نقطه دریایی در محدوده آب‌های تنگه هرمز و شرق خلیج فارس تا عسلویه اندازه گیری و نمونه برداری آبی، رسوبی و کف دریا پایش می‌شود.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور گفت:دوره پایش بهاره این کاوشگر که از سه روز پیش آغاز شده نزدیک به ده روز طول می‌کشد.

بهروز ابطحی افزود: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در نظر دارد با برگزاری گشت‌های دریایی منظم و هدفمند در یک برنامه جامع پایشی، شناخت کاملی از محیط‌های دریایی پیرامونی به ویژه خلیج فارس و دریای عمان ایجاد نماید تا در بهره برداری پایدار از منابع زیستی و غیر زیستی موجود و مدیریت بهینه زیستگاه‌های حساس و ارزشمند این منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

کشتی تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس مجهز به ۵ آزمایشگاه و انواع تجهیزات، امکانات و دستگاه‌های پیشرفته مطالعات دریایی و اقیانوسی دی ماه پارسال به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ف

گشت تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.