ملی پوش اسبق تیم ملی دوومیدانی کشورمان گفت: هیچ آینده‌ای در دوومیدانی وجود ندارد و به جوانان توصیه می‌کنم از حضور در این رشته خودداری کنند.

محمود صمیمی ملی پوش سابق تیم ملی دوومیدانی کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تصمیمش برای خداحافظی از ورزش قهرمانی بیان کرد: ۱۵ سال در این رشته حضور داشتم، اما آخر و عاقبتم این شد که الان دارم از دوومیدانی خداحافظی می‌کنم. هیچ آینده‌ای در دوومیدانی وجود ندارد و به جوانان توصیه می‌کنم از حضور در این رشته خودداری کنند. مگر می‌شود ورزشکاری با یک یا ۲ ماه تمرین کردن زیر نظر مربی خارجی معجزه کند و به مدال برسد. نزدیک به پنج ماه بدون مربی تمریناتم را برای حضور در مسابقات پیگیری می‌کردم و در طول این مدت هیچ یک از مسئولان فدراسیون پیگیر کارهایم نبودند تا بدانند برنامه هایم به چه نحوی پیش می‌رود.

صمیمی: هیچ آینده‌ای در دوومیدانی وجود ندارد/ وقتی شغلی و درآمد ندارم نمی‌توانم ورزش را ادامه دهم

به عنوان ورزشکار ملی پوش توانایی هایم را ثابت کردم

  • او ادامه داد: به عنوان یک ورزشکار ملی پوش توانایی هایم را به اثبات رساندم، اما با این وجود هیچ یک از مسئولان نیامدند، از من حمایتی انجام دهند. در استان خودم در زمین خاکی تمرین می‌کنم و از همه بدتر اینکه هنوز بدون مربی تمریناتم را پیگیری می‌کنم و تمام این عوامل دست به دست هم داد تا در یک اتفاق ناخواسته تصمیم بگیرم برای همیشه از ورزش قهرمانی خداحافظی کنم.
  • صمیمی گفت: به طور مثال ورزشکاری مانند احسان حدادی هر سال برای برگزاری اردو‌ها به کشور‌های مختلف دنیا سفر می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا هم محک خوبی بخورد و هم بهترین نتایج را در مسابقات بدست آورد. اما من در زمین خاکی تمرین می‌کنم و چطور می‌توانم همانند او در رقابت ها به موفقیت برسم. برای مسئولان استان چهار محال و بختیاری متاسفم که در طول این مدت توجهی به ما نداشتند. من، برادرم و محمد ارزنده جزو برترین ورزشکاران این استان بودیم، اما از سوی مسئولان ورزش این استان حمایتی از ما صورت نگرفت، اکنون هم باید بگویم که من قصدی برای ادامه ورزش قهرمانی ندارم و خداحافظی ام از این رشته قطعی است و این استان محال است که بتواند از این پس در دوومیدانی اسم و رسمی پیدا کند. با وجودی که توانستم به المپیک ریو صعود کنم، اما مسئولان برای برپایی اردو پیش از حضور در المپیک فقط حدود ۲ میلیون به من پاداش دادند.

صمیمی: هیچ آینده‌ای در دوومیدانی وجود ندارد/ وقتی شغلی و درآمد ندارم نمی‌توانم ورزش را ادامه دهم

معلوم نیست بودجه فدراسیون دوومیدانی در کجا مصرف می‌شود

  • دارنده مدال نقره دوومیدانی یونیور سیاد جهانی ۲۰۰۹ تصریح کرد:به مسئولان استان چهار محال و بختیاری بار‌ها اعلام کردم که کمتر از یک سال تا شروع بازی‌های آسیایی جاکارتا زمان باقی مانده است، مطمئنا بدون امکانات و حمایت مسئولان نمی‌توان تمرین مناسبی را انجام داد، اما آن‌ها هیچ اعتنایی نسبت به صحبت‌های من نداشتند. برایم جای تعجب دارد که مسئولان بار‌ها عنوان کردند که فدراسیون دوومیدانی از لحاظ مالی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد، اما معلوم نیست این بودجه در کجا صرف می‌شود.

صمیمی: هیچ آینده‌ای در دوومیدانی وجود ندارد/ وقتی شغلی و درآمد ندارم نمی‌توانم ورزش را ادامه دهم

بودن یا نبودنم برای مسئولان مهم نبود

  • صمیمی درباره اینکه آیا در طول این مدت با مسئولان فدراسیون صحبتی را انجام داده است یا خیر، گفت: هر بار که تمرین می‌کردم فیلم هایم را در صفحه مجازی می‌گذاشتم تا هادی سپهرزاد و جواد خسرو شیری مسئولان کمیته مسابقات پرتاب‌ها رکورد‌هایی را که ثبت می‌کردم مشاهده کنند. کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی برای تیم ملی نونهال مربی خارجی جذب کرد، اما برا من که در المپیک حضور داشتم هیچ اقدامی انجام نداد. من هم پس از اینکه مشاهده کردم، بودن یا نبودنم برای مسئولان مهم نیست و من را نمی‌خواهند تصمیم به خداحافظی گرفتم.

مجبور شدم برای تمرین کردن از دیگران پول بگیرم

  • او گفت:مسئولان در طول این مدت مسئولان هیچ تماسی با من نگرفتند و حتی به روی خود نیاوردند که من می‌توانم تا چند سال دیگر برای آن‌ها مدال آوری کنم. نکته تاسف آور این است که در برخی از مواقع مجبور شدم برای تمرین کردن از دیگران پول قرض بگیرم تا برای مسابقات آماده شوم.

صمیمی: هیچ آینده‌ای در دوومیدانی وجود ندارد/ وقتی شغلی و درآمد ندارم نمی‌توانم ورزش را ادامه دهم

در بازی‌های آسیایی تنها حدادی مدال می‌گیرد

  • او درباره اینکه کیهانی همواره در صحبت هایش از استعداد‌های فراوان این رشته صحبت می‌کند، بیان کرد:دوومیدانی در استعداد ورزشکاران پا برجا است و حدادی، تفتیان و ثمری هم از جمله ورزشکارانی هستند که با استعداد‌های خودشان در این ورزش به موفقیت رسیدند. معتقدم اگر این نفرات از دوومیدانی بروند در آن صورت نباید توقع داشت که این رشته ورزشی در سالیان آینده به نتیجه خاصی دست یابد. مطمئنم در بازی‌های آسیایی تنها حدادی است که می‌تواند مدال بگیرد.
  • صمیمی درباره اینکه لیگ دوومیدانی پویایی لازم را ندارد، تصریح کرد: کیهانی از زمانی که ریاست فدارسیون دوومیدانی را برعهده گرفته است قول برپایی لیگ منظم را داده است، اما در طول ۲/۵ سال در ذوب آهن ۱۰ میلیون گرفتم و بعد از آن هم پولی ندادند. در سال گذشته با دوومیدانی کاران قرارداد ۲۰ - ۳۰ میلیونی بسته می‌شد، اما اکنون این مبالغ داده نمی‌شود. برای استعداد یابی باید هزینه کنیم که این کار از سوی مسئولان دوومیدانی صورت نمی‌گیرد.

صمیمی: هیچ آینده‌ای در دوومیدانی وجود ندارد/ وقتی شغلی و درآمد ندارم نمی‌توانم ورزش را ادامه دهم

هر چقدر از دوومیدانی دور باشم بهتر است

  • او در پایان درباره اینکه تصمیمش مبنی بر خداحافظی قطعی است یا خیر، خاطر نشان کرد: هر چقدر از دوومیدانی دور باشم بهتر است. از حضور در این ورزش سودی ندیدم. وقتی نه شغلی داشتم نه درآمدی چطور می‌توانستم تمرین را ادامه بدهم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار