معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ از اجرای ده‌ها عنوان ویژه برنامه همزمان با ماه مبارک رمضان در این منطقه خبر داد.

برگزاری دهها عنوان ویژه برنامه فرهنگی، سلامتی و ورزشی در ماه مبارک رمضانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیمی سوته در تشریح برنامه های ماه رمضان به اجرای برنامه غبارروبی در 46 مسجد منطقه 13 اشاره کرد و افزود: شستشوی فرش مساجد، نظافت پیرامون و مسیرهای منتهی به مراکز مذهبی، رسیدگی ویژه به پیام های مردمی محدوده پیرامونی مساجد، تجهیزات آبدارخانه و سرویس های بهداشتی و.. از مجموعه اقداماتی بوده است که برای استقبال از ماه مبارک رمضان انجام شده است.

معاون شهردار منطقه 13 اجرای ویژه برنامه های فرهنگی در قالب انس با قرآن، محافل و مسابقات قرآنی و برنامه های مناسبتی را از دیگر برنامه تدارک دیده شده در مراکز مذهبی منطقه 13 برشمرد.

وی افزود: شناسايي جلسات قرآنی خانگی و كمك به تامين نيازهای آنها از جمله رحل و قرآن، سیستم صوتی، تهيه بانک اطلاعات مربوط به جلسات قرآن خانگی و اجرای مراسم تجليل از فعالترين جلسات قرآن خانگی در هفته اول ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 از برگزاری جشن کریمان خبر داد و گفت: این جشن ها به مناسبت ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) در روزهای نهم و دهم خرداد در مساجد منتخب منطقه برگزار می شود.

به گفته وی، طراحی مسابقه فرهنگی ویژه نوجوانان در خصوص موضوعات قرآنی و اهدای جوایز به برگزیدگان در سطح محلات، توزیع ویژه نامه ماه مبارک رمضان، مسابقه قرآن بخوانيد و جايزه بگيريد، مشاوره دينی و مذهبی، برپایی غرفه نمايشگاه و فروش قرآن، اجرای تفسير، اجرای تواشيح، تلاوت توسط قاريان ممتاز و مسابقات قرآنی از ابتدای ماه مبارك رمضان در سطح مساجد و محلات سیزده گانه منطقه در طول ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

معاون شهردار منطقه 13 همچنین از مشارکت و همکاری با مساجد در اجرای مراسم شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) و شبهای قدر خبر داد و گفت: این برنامه تحت عنوان شکوه رستگاری از 13 الی 16 خرداد در مساجد محوری منطقه 13 اجرا می شود.

وی در عین حال با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان گفت: ورزشکاران محلات در طول ماه مبارک رمضان در سراهای محله و مراکز فرهنگی تابعه منطقه در رشته های مختلف ورزشی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

ابراهیمی سوته خاطرنشان کرد: آموزش سفره آرایی ویژه ماه مبارک رمضان برای زنان و دختران و نمایشگاه صنایع دستی زنان در مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو منطقه 13 اجرا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 برگزاری مجمع خیرین منطقه به منظور هم افزایی ظرفیت های موجود خیرین حقیقی و حقوقی و موسسات خیریه فعال در سطح منطقه با محوریت ماه مبارک رمضان، تکریم کارگران ازکار افتاده، مشارکت در برگزاری مراسم باشکوه روز قدس، تهیه بسته های افطار و ارسال به محلات فقیرنشین و مشارکت در برگزاری با شکوه نماز عید سعید فطر را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان این معاونت برشمرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار