استاندار سمنان گفت : مشکل اشتغال و بیکاری با توجه به ظرفیت های بالای استانی باید هرچه زودتر حل شود و گزارشات آن ارائه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید شهاب الدین چاووشی استاندار سمنان ظهر امروز در  سی و ششمین جلسه ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: افزایش کیفیت و کمیت تولیدات استان باید در همه بخش ها بهبود یابد و با زمان بندی مشخص و آمار دقیق این پیشرفت ها ارائه داده شود.

وی افزود: امروز شرایط دشواری در زمینه های سیاسی، اقتصادی در کشور حکم فرما است و این موضع لزوم توجه به شعار سال را بیشتر کرده است.

وی اضافه کرد: باید مکانیزم های تشویقی برای خرید کالای ایرانی به کار گرفته شود و این وظیفه ی شما مسئولان است.

چاووشی گفت: سال گذشته 335 میلیون دلار از گمرکات کشور سهم صادرات استان سمنان بوده و طبق برنامه ریزی این رقم باید در سال جاری به 1 میلیارد دلار برسد.

استاندار سمنان اظهار داشت: مشکل اشتغال و بیکاری با توجه به ظرفیت های بالای استانی باید هرچه زودتر حل شود و گزارشات آن در این جلسات ارائه شود.

حیدر آسیابی دادستان کل استان سمنان هم در این جلسه گفت : عمده مشکلات واحدهای تولیدی استان بحث های بیمه ای ، بانکی و مالیاتی است و باید با همکاری دستگاه های مختلف این مشکلات در جهت رونق تولیدات ملی حل شود.

حشمت الله عسگری سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع اسنانی استانداری سمنان در این جلسه گفت: دستگاه های اجرایی باید رشد کمی و کیفی پیشرفت ها را درقالب آمار به صورت ماهانه به جلسه ارائه دهند تا برای ادامه پیشرفت ها برنامه ریزی شود.

وی افزود: همه تلاش های استان در گام اول برای حفظ اشتغال موجود و در گام بعدی برای افزایش اشتغال واحدهای تولیدی به کار گرفته شده است.

عسگری  افزود: بیش از 90 درصد مشکلات واحدهای تولیدی در داخل استان قابل حل است و نیاز است تا مسئولان با همکاری یکدیگر برای این مشکلات به صورت عملی حرکت کنند.

وی تصریح کرد : فرودگاه سمنان نیز با اعلام آمادگی ایرلاین های مختلف برای حضور و حل مشکلات عمرانی تا پایان تیرماه آماده بهره برداری به صورت همیشگی و مداوم است.

جمعه ای رئیس اتاق بازگانی استان سمنان هم در این جلسه گفت: هزینه ی استقلال کشور ایستادگی و اتحاد است و نیاز است تا مسئولان نیز برای مشکلات مردم گام های محکمتری بردارند.

وی افزود: استان سمنان جز استان های برتر در زمینه اجرای دستورات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کشور است .

انتهای پیام / د

جزئیات برگزاری  سی و ششمین جلسه ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.