مربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: به دلیل احتمال از دست رفتن سهمیه المپیک، انتخاب تیم فوتسال مردان برای تصمیم هوشمندانه‌ای بود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان علی صانعی مربی تیم ملی فوتسال بانوان در گفت وگو با رادیو تهران درباره انتقاداتی که نسبت به اعزام تیم فوتسال پسران به المپیک آرژانتین و نادیده گرفتن فوتسال بانوان گفت: سال گذشته همین موقع بود که تیم پسران ما سهمیه المپیک گرفت. همان موقع وقتی مجوز گرفتیم، تیم را تشکیل دادیم. نکته پنهان ماجرا این است که ما برای ثبت نام اولیه در المپیک مهلت زمانی داشتیم و باید تا فروردین امسال ثبت نام اولیه انجام می شد. اگر برای المپیک ثبت نام نمی کردیم و تیم بانوان هم قهرمان یا نایب قهرمان آسیا نمی شد، سهمیه المپیک را از دست می دادیم چون تیم بانوان چند ماه پیش در مسابقات داخل سالن آسیا هم سوم شده بود. به این ترتیب هم سهمیه آقایان و هم سهمیه بانوان از دست می رفت.

مربی تیم فوتسال بانوان ایران بیان کرد: نمی توانستیم صبر کنیم تا بانوان قهرمان شوند. اگر نمی شدند، سهمیه ایران به طور کامل از دست می رفت. بنابراین تصمیم فدراسیون فوتبال برای ثبت نام تیم پسران هوشمندانه بود. البته ما اصراری نداریم حتما آقایان به المپیک بروند ولی ماجرا این گونه بود. فدراسیون تصمیم گرفت روی موضوعی که صد درصد است، اقدام کند.

صانعی درباره اینکه ترابیان رئیس کمیته فنی فوتسال به عنوان مقصر عدم معرفی بانوان برای المپیک جوانان است اظهار کرد: اصلا ارتباطی به ترابیان ندارد. بعضی ها شیطنت می کنند. متاسفانه برخی به بانوان اطلاعات غلط می دهند. ترابیان که در این بحث کاره ای نیست. او فقط تصمیمات کلی فدراسیون فوتبال را انجام می دهد. در فدراسیون هم خرد جمعی وجود دارد. هیچ فدراسیونی در دنیا چنین ریسکی نمی کرد. حتی همین تایلند تا آخرین لحظه تمام تلاش خود را کرد تا تیم پسرانش راهی المپیک شود. آنها تا آخرین روز پای شکایتشان از عراق ماندند تا تیم پسرانشان راهی المپیک شود چون آنها هم مثل ایران در بخش پسران فوتسالشان با کیفیت تر و احتمال گرفتن مدالشان بیشتر است. همان طور که گفتم بعضی ها شطینت می کنند و آدرس اشتباه می دهند.

او در واکنش به صحبت های شهرزاد مظفر سرمربی تیم فوتسال بانوان که گفته بود فوتسال ایران در تسخیر مردان است، خاطر نشان کرد: اینطور نیست. تیم ملی مردان ایران از 15 دوره جام ملت های آسیا، 12 دوره قهرمان شده است. جالب است که همین گلایه را فوتسال مردان از فوتبال دارد چون فوتسال ما اسپانسرهای  و  حق پخش ندارد. این بحث ها طبیعی است. بانوان ما فقط دو دوره در آسیا قهرمان شده اند. همین الان تیم ما را بیشتر از دوره اول می شناسند چون وقتی بازی می کنند و قهرمان می شوند، به چشم می آیند. گذر زمان و تلاش می تواند بانوان را بیشتر ثابت کند.

انتهای پیام/

اظهارات صانعی درباره فوتسال زنان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار