مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از مردم خواست، برای حفظ سلامتی در ماه مبارک رمضان، در خرید و نگهداری فرآورده‌های خام دامی نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ نقیبی مدیرکل دامپزشکی استان گفت: گرمای هوا در روز‌های پیش رو می‌تواند باعث فساد زود هنگام محصولات غذایی شود که باید هنگام خرید، به تاریخ تولید محصولات و رعایت شرایط زنجیره سرد توجه شود.

نقیبی تاکید کرد از خرید گوشت و سایر فرآورده‌های دامی خارج از یخچال جدا خودداری شود.

وی با اشاره به گوشت‌های چرخ کرده گفت: بهتر است ابتدا گوشت‌های دارای لیبل و تاریخ مصرف خریداری و سپس چرخ شود.

مدیرکل دامپزشکی استان توصیه کرد که از خرید گوشت‌هایی که قبلا چرخ شده اند، خودداری و یا از گوشت‌های چرخ کرده بسته بندی شده مربوط به شرکت‌های معتبر، خریداری شود.

نقیبی با اشاره به نحوه تشخیص کیفیت ماهی‌های منجمد گفت: یک شیء فلزی مانند چاقو را داغ کرده و در بافت ماهی و یا هر نوع فرآورده خام دیگر داخل کنید در صورتیکه ماهی از نظر کیفی مناسب باشد بویی شبیه بوی کباب گوشت و یا ماهی متصاعد خواهدداشت.

وی توصیه کرد حتی المقدور از ماهی‌های منجمد و بسته بندی دارای تاریخ تولید و انقضا (با در نظر گرفتن ظاهر مناسب، بدون خونابه، نرمی بافت، تغییر شکل و رنگ و بوی نامطبوع) استفاده شود.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که بدلیل بزرگی لاشه بوقلمون، در برخی از مراکز فروش، اقدام به قطعه بندی آن می‌کنند که این عمل غیر مجاز است و باید از خرید بوقلمون‌های خارج از بسته بندی خودداری شود.

نقیبی در ادامه به اشاره به خریداری شیر گفت: شیر باید به صورت پاستوریزه و در بسته بندی‌های معتبر عرضه شود و هرگونه فروش این محصول بصورت فله مورد تایید این اداره نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: شیر‌های فله چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی هیچ گونه مزیتی نسبت به شیر‌های پاستوریزه ندارند و احتمال وقوع بیماری بروسلوز یا تب مالت در آن‌ها بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

رعایت نکات بهداشتی در خرید و نگهداری فرآورده‌های خام دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار