با حضور استاندار کرمان و جمعی از مقامات انتظامی و نظامی استان موزه پلیس کرمان راه اندازی شد.

آغاز به کارموزه پلیس کرمانبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سردار رضا بنی اسدی فر در خصوص وضعیت امنیتی استان کرمان گفت:  از نظر تاریخی و نیز در حوزه امنیتی استان کرمان بسیار گسترده و زبانزد همه بوده و وسعت استان در مقطعی از زمان تا بحرین را شامل می‌شده است.

وی با بیان اینکه به منظور راه‌اندازی موزه پلیس کرمان، ۲۰ هزار سند رسمی کپی برداری ،ثبت وآماده نمایش شده، تصریح کرد: تاریخ ۲ هزار و ۷۰۰ ساله پلیس کرمان برای برپایی این موزه رصد شده که علاوه بر اهمیت آن در استان به عنوان یک ذخیره مهم در کشور مطرح است.

بنی اسدی اظهارکرد: مطالعه اسناد و استفاده از روش تاریخ نگاری، انعقاد تفاهم نامه همکاری با مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق از فعالیت هایی بود که در راستای راه اندازی موزه پلیس کرمان انجام شد.

وی افزود: قرار است یکسری مجسمه‌ها برای موزه طراحی شود که در صورت همکاری میراث فرهنگی برای مکان دائمی موزه، جالب توجه خواهد بود.

بنی اسدی گفت: در آذرماه ۹۴ نخستین جشنواره اسناد نظم و امنیت در استان کرمان برگزار شد که ایجاد موزه بخشی از تصمیمات انجام شده در آن جشنواره بود که خوشبختانه محقق شد.

موزه پلیس کرمان موقتا در دفتر تحقیقات پلیس کرمان فعال شده است تا مکان دائمی آن توسط میراث فرهنگی تعیین شود.

انتهای پیام/ح

فعال شدن موزه پلیس در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار