مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری مطرح کرد:

تسریع نوسازی بافت های فرسوده با واگذاری اراضی دولتی

عشایری گفت:در طرح بازآفرینی شهری، اراضی دولتی واقع در بافت های فرسوده برای ساخت مسکن و بناهای عمومی در اختیار توسعه گران قرار می گیرد.

تسریع نوسازی بافت های فرسوده با واگذاری اراضی دولتیبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص جزئیات اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده تصریح کرد:شاخص ترین ویژگی طرح بازآفرینی شهری محله محور بودن و مشارکت مردمی در آن است.

وی ادامه داد: این طرح نسبت به طرح های مشابه قبلی که با مشارکت 3 رکن شهرداری ، دولت و بخش خصوصی اجرا می شد 2 رکن تسهیل گر و توسعه گر نیز دارد که به اجرای هرچه سریعتر و راحتتر طرح کمک می کند.

عشایری گفت:واگذاری اراضی دولتی به سازندگان از دیگر ویژگی های طرح است که موجب تسریع در آغاز برنامه بازآفرینی شهری می شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار داشت: همچنین با تصویب دولت معادل ریالی یک میلیارد دلار تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی بدون سود و معادل همین مبلغ از اعتبارات بانکی با سود معمول در اختیار توسعه گران قرار خواهد گرفت که در مجموع با میانگین سود 9 درصدی است و تقریبا به هر واحد ساخته شده 50 میلیون تومان تعلق می گیرد.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری افزود: در این مدل عرضه تلاشمان این است که هزینه ساخت ساختمان در بافت های فرسوده یا ناکارآمد شهری نسبت به مناطق دیگر 25 تا 30 درصد تقلیل یابد و به این منظور دستورالعملی در 23 ماده با رویکرد کاهش هزینه های غیر ساختمانی اعم از بیمه، مالیات و غیره تهیه شده که احتمالا این هفته در کارگروه دولت تصویب و ابلاغ خواهد شد.

عشایری همچنین از کاهش سود تسهیلات خرید مسکن در بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری خبر داد و گفت: سود تسهیلات از طریق صندوق مسکن یکم از 8 درصد به 6 درصد کاهش یافته و مدت بازپرداخت آن هم از 12 سال به 15 سال افزایش یافته است.

وی افزود:میزان این تسهیلات در تهران معادل 80 میلیون و در سایر شهرها 60 میلیون تومان تعیین شده که برای زوجین 2 برابر این مبلغ است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این برنامه 9 بعد دارد که 3 بعد آن کاربری و 6 بعد دیگر اجتماعی است بنابراین رویکرد این برنامه کاملا اجتماعی و فرهنگی است .

وی ادامه داد:از اهداف اصلی این برنامه ظرفیت سازی اجتماعی و فرهنگی و افزایش نقش فرهنگی و اجتماعی ساکنان و توسعه آموزش های فرهنگی و اجتماعی مناسب محله هاست. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اعطای وام و زمین به مهندسان بیکار سازمان نظام مهندسی ساختمان
آخرین اخبار