معاون آموزش ابتدایی با تأکید بر عملکرد جشنواره های دانش‌آموزی از رقابت زدایی این جشنواره‌ها خبر داد.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اثربخشی جشنواره‌هایی همچون جابربن حیان در بهبود روند آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان ابتدایی اظهار کرد: جشنواره جابربن‌حیان فرصت مناسبی برای پرورش خلاقیت دانش‌آموزان و شناسایی نخبگان واقعی می‌‌دانیم.

وی ادامه داد: این جشنواره فرصتی را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که با استفاده از مفاهیم کتاب درسی به خلق آثاری بر مبنای دانسته‌های خود بپردازند و صرفا از طریق تست و آزمون مفاهیم آموزشی را دنبال نکنیم.

تلاش بر  یادگیری مبتنی بر پژوهش در نظام آموزشی

حکیمی‌زاده با تأکید بر یادگیری مبتنی بر پژوهش بیان کرد: سعی داریم این رویکرد در کل نظام آموزشی و به ویژه دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان عملیاتی کنیم به همین خاطر معتقدیم جشنواره جابربن حیان محدود به زمان خاصی نیست و باید این موضوع را در زمان‌های مختلف دنبال کنیم.

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ای برای نظارت بر فعالیت‌های دانش‌آموزان در این جشنواره و جلوگیری از ورود اولیای دانش‌آموزان به منظور ارتقای کیفیت کارهای آن‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: در مواردی شاهد هستیم کهبه جای دانش‌آموزان، والدین در انجام تکالیف و فعالیت‌های چنین جشنواره‌‌هایی وارد عمل می‌شوند اما به دنبال رقابت زدایی از جشنواره‌ها هستیم در واقع اگر بتوانیم کسب مقام اول، دوم و سومی را از جشنواره‌ها حذف کنیم و نظام رقابتی را دامن نزنیم قطعا ورود بزرگترها به کارهای دانش‌آموزی کاهش پیدا می‌کند.

حکیم زاده تصریح کرد: در نظر داریم  تغییراتی را در جشنواره‌های دانش‌آموزی داشته باشیم تا صرفا این جشنواره‌ها فضایی برای شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر باشد و به هر دانش‌آموز متناسب با تلاشی که انجام داده است توجه کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.