طرح ملی همای رحمت با تأسی از سیره امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) جهت کمک به افراد نیازمند ضمن حفظ کرامت انسانی آن‌ها در ماه مبارک رمضان در استان اصفهان اجرا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص طرح ملی همای رحمت اظهار داشت: طرح ملی همای رحمت با تأسی از سیره امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) جهت کمک به افراد نیازمند ضمن حفظ کرامت انسانی آن‌ها در ماه مبارک رمضان در استان اصفهان اجرا خواهد شد.

محسن مؤمنی افزود: طرح ملی همای رحمت به همه جمعیت‌های هلال‌احمر در شهرستان‌ها ابلاغ و دستورالعمل آن صادر شده، این طرح در صدد برطرف کردن قسمتی از مشکلات نیازمندان شناسایی‌شده توسط داوطلبان و همکاران آن‌ها است، افراد توانمندی که تحت عنوان داوطلب یا خیر شناسایی می‌شوند در قالب سبدهای غذایی و دارویی و گاهی تقبل حل و پیگیری مشکلات غیرنقدی به رفع گره‌ای از مشکلات مردم کمک می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: هدف از این طرح که هم‌زمان در تمامی جمعیت‌های هلال‌احمر سراسر کشور اجرا می‌شود ترویج ارزش‌های انسان‌دوستانه است، شیوه خدمت‌رسانی این طرح در کمک به ایتام با حفظ کرامت انسانی و رشد ایمانی در راستای حمایت از خانواده‌های محروم، ایجاد زمینه مشارکت خیران و نیکوکاران در اجرای برنامه‌های عام‌المنفعه و خیریه و آگاهی‌بخشی عمومی نسبت به مأموریت‌های جمعیت هلال‌احمر است.

وی اضافه کرد: در این طرح فرد مراجعه‌کننده‌ای وجود ندارد بلکه اقدام به توزیع سبد غذایی میان نیازمندانی که از قبل شناسایی شده‌اند و برپایی سفره‌های افطاری در روستاها و مناطق محروم می‌شود.

مؤمنی در خصوص نحوه اجرای این طرح خاطرنشان کرد: بسته‌های غذایی تهیه شده شامل مواد پروتئینی و مصرفی عمومی است و با حفظ کرامت انسانی در بین خانواده‌های محروم، نیازمندان جامعه و خانواده‌های زندانیان و بیماران توزیع می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری در روستاها و مناطق محروم با کمک خیران و داوطلبان برپا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان یادآور شد: شهروندان، خیران و داوطلبان استان برای سهیم شدن در طرح ملی همای رحمت می‌توانند به شعبه‌های جمعیت هلال‌احمر استان مراجعه کنند و همچنین شماره حساب 5405400094 بانک ملت شعبه خیابان میر به نام جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

وی با اشاره به اجرای طرح همای رحمت در سال گذشته عنوان داشت: در طرح ملی همای رحمت در ماه رمضان سال گذشته استان اصفهان تعداد 10 هزار و 219 سبد غذایی به ارزش بیش از هشت میلیارد و 440 میلیون ریال میان نیازمندان توزیع شد.

مؤمنی در ادامه توضیح داد: سال گذشته سفره‌های افطاری نیز به ارزش 987 میلیون و 460 هزار ریال در روستاها و مناطق محروم برپا شد.

 

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح همای رحمت در ماه رمضان

برچسب ها: هلال احمر ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.