اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز در حوزه رسانه و مطبوعات در نخستین روز از ماه مبارک رمضان در تالار اشراق مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه و نماینده، ولی فقیه درسیستان وبلوچستان  در این مراسم بیان کرد: قرآن و عترت دو یادگار ارزشمند و گرانسنگ رسول خدا هستند که طبق حدیث نبوی، هیچگاه از یکدیگر جدا نخواهند شد.

وی افزود: از رسول خدا یادگار‌های ارزشمند بسیاری برجای مانده، همانند نماز، زکات، جهاد، ابقاء دین و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی. اما حاصل عمر ایشان و زیرساختی‌ترین مسائل، قرآن و عترت است.

امام جمعه شهرستان زاهدان اظهار کرد: در حدیث ثقلین آمده است که «انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض» این دو یادگار من (قرآن و عترت) هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شوند، تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.

حجت‌الاسلام علی، ولی زاده، استاد علوم ارتباطات و سردبیر روزنامه‌های استانی موسسه فرهنگی هنری خراسان نیز در این مراسم بیان کرد: علم ارتباطات ظاهرا یک علم غربی است، در حالی‌که در فرهنگ قرآنی نیز این علم جایگاه دارد، اما میان تعاریف غربی و قرآنی تفاوت است.

وی ادامه داد: در علم ارتباطات غربی تنها به دنبال جلب مخاطب هستند، اما در فرهنگ قرآنی، نتیجه و میزان تأثیرگذاری مهم است. قرآن به‌دنبال این است که در پیام خود، نکات اخلاقی و انسانی را بیان کند.

انتهای پیام/ع

اختتامیه جشنواره «قرآن، عترت و نماز» در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.