مدیرکل مدیریت بحران مازندران از امدادرسانی نیرو‌های مردمی، هلال احمر، مدیریت بحران و شهرداری‌ها در مناطق گرفتار روان آب بخش یانه سر بهشهر و زیرآب سوادکوه خبر داد.

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر استقرار سامانه ناپایدار جوی از بعدازظهر دیروز در استان، گفت: بارش‌های رگباری در بخش یانه سر بهشهر و زیرآب سوادکوه موجب آبگرفتگی خانه‌های مسکونی، زمین‌های کشاورزی، بسته شدن پل‌ها، سردهنه‌های کشاورزی و جاده‌ها شده است.

وی افزود: بارش‌های رگباری در بخش یانه سر بهشهر موجب آبگرفتگی تعدادی از واحد‌های مسکونی و ایجاد گل و لای در جاده‌های روستایی و تخریب زمین‌های کشاورزی منطقه شده است.

احمدی با بیان اینکه نیرو‌های امدادی هلال احمر، مدیریت بحران و راهداران از بعد ازظهر دیروز برای امدادرسانی به منطقه اعزام شدند ، گفت: مشکلات راه روستایی، واحد‌های مسکونی دچارخسارت به صورت موقت برطرف شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن برای برآورد خسارت و شناسایی واحد‌های مسکونی این مناطق که عمداً با گل و چوب ساخته شده است، پس از ۲۴ ساعت میزان خسارت مشخص می‌شود.

وی به بارش‌های رگباری ظهر دیروز در منطقه زیرآب سوادکوه اشاره کرد و گفت: این بارش‌های بهاری سبب ایجاد روان آب و آبگرفتگی شهر زیرآب و مناطق روستایی دهستان ولوپی، عباس کتی، سرخکلا و کنیج کلا شده است.

احمدی افزود: در این مناطق نیز واحد‌های مسکونی، زمین‌های زراعی، جاده‌های روستایی و دهانه پل دچار خسارت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: نیروی‌های امدادی از همان ساعات اولیه جاری شدن روان آب‌ها در مناطق بحران زده مستقر شدند و امروز نیز امدادگران هلال احمر، مدیریت بحران و راهداران در حال امدادرسانی هستند.

وی افزود: در این مناطق به درخواست فرماندار و بخشدار منطقه ادوات امدادی هلال احمر، راهداری و مدیریت بحران شامل بیل مکانیکی کمپرسی و ماشین شستشو جدول به مناطق ارسال شد.

وی به ترکیدگی لوله آب در منطقه کنیج کلا زیرآب دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و گفت: پارگی لوله آب تا پایان امروز برطرف می‌شود.

وی گفت: میزان و برآورد خسارت این دو مناطق بعد از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا عصر فردا امدادرسانی ادامه دارد و مشکلات خسارت دیدگان برطرف می‌شود افزود: میزان برآورد خسارت تا ۲۴ ساعت آینده مشخص و اعلام می‌شود.

انتهای پیام/آ

امدادرسانی به مردم مناطق دچار روان آب در بهشهر و سوادکوه

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار