کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که به دنبال نگرانی‌های اخیر، این کمیسیون تصمیم گرفته تا ثبت نام رای دهندگان بر اساس اصل تذکره صورت گیرد.

طرح رای دهی با کپی تذکره لغو شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که به دنبال نگرانی‌های اخیر، این کمیسیون تصمیم گرفته تا ثبت نام رای دهندگان بر اساس اصل تذکره صورت گیرد.

در خبرنامه این کمیسیون آمده است: در جریان روزهای اخیر موضوعاتی در پیوند به ثبت نام رای‏‌دهندگان بر اساس تذکره تابعیت اصلی٬ یا کپی آن مطرح شده که باعث برداشت‌های متفاوت و نگرانی شهروندان شده است.

بر اساس خبرنامه٬ به خاطر رفع این نگرانی‌ها، پروسه ثبت نام رای‌دهندگان بر اساس اصل تذکره تابعیت صورت خواهد گرفت و مردم می‌توانند با اصل تذکره تابعیت‌شان جهت ثبت نام به مراکز مراجعه کنند.

در خبرنامه آمده است: این کمیسیون وعده می‏‌سپارد تا استقلال و بی طرفی خود را در هر حالت حفظ و راه‏کارهای عملی را برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه تطبیق کنند.

گفتنی است که طرح نصب برچسب در کپی تذکره جنجال‌های زیادی را به دنبال داشت و شماری از نهادهای ناظر بر روند انتخابات گفته بودند این موضوع زمینه تقلب را فراهم می‌کند.

شهلا حق پرست٬ سرپرست دبیرخانه کمیسیون انتخابات در پیوند به این قضیه چند روز قبل استعفا داد. عبدالله عبدالله٬ رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز با انتقاد شدید از این طرح، با آن مخالفت کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار