رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:مصوباتی برای تعیین تکلیف اموال مکشوفه قاچاق مطرح شد که شاه بیت آن، عوامل فرهنگی است.

شاه بیت مبارزه با قاچاق در فرهنگ سازی است/ تعیین و تکلیف صادرات اموال قاچاقبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،علی مویدی خرم آبادی در نخسین جلسه اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در محل وزارت خانه کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از گذشت چند ماه تلاش و مطالعه توانستیم نخستین جلسه با اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور به منظور ایجاد هماهنگی در بخش های مختلف برای کنترل هرچه بهتر اموال قاچاق برگزار کنیم.

مویدی خرم آبادی ادامه داد: در جلسه مذکور اسناد مورد نیاز و مجوز های لازم از مبادی مربوط به نقل و انتقالات کالا مورد بحث قرار گرفت تا اقلام مکشوفه ای که قاچاق تلقی می شوند، در صورت وجود استاندارد ها به دیگر کشور ها صادر شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: مقررات مربوط به صادرات اقلام قاچاق کشف شده با پیچیدگی های بسیاری همراه است. بنابراین زمانی برای ایجاد سازوکار های مناسب و تدوین مقرراتی برای هماهنگی نهاد ها با یکدیگر نیاز است.

مویدی خرم آبادی اضافه کرد: مصوباتی برای تعیین تکلیف اموال مکشوفه قاچاق مطرح شد که شاه بیت این مصوبات،  عوامل فرهنگی برشمرده شده است، بنابراین باید ضمن ایجاد زیرساخت های کافی برای مبارزه با این امر به تقویت فرهنگ  برای دوری از استفاده این کالا ها بپردازیم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با استفاده از رهنمود های مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی، علاوه بر تامین سلامت افراد ، جامعه نیز از اقلام قاچاق  پاک می شود.

وی بیان کرد: جلسه امروز دستاورد و مصوبات بسیاری همچون سیستماتیک کردن شیوه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مشخص سازی سرنوشت اموال قاچاق مکشوفه ای که در انبار ها بلاتکلیف مانده است، داشت.

مویدی خرم آبادی تصریح کرد: تا پایان امسال در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با دستاورد های خوبی رو به رو می شویم.

بر اساس این گزارش نخسین جلسه اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور نمایندگانی از وزارت خانه هایی همچون دادگستری، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، کشور، امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نفت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برخی از اعضای کمیسیون‌های اقتصادی و قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، سازمان‌های تعزیرات حکومتی، جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، صدا و سیما، بازرسی کل کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهی نیروی انتظامی، بانک مرکزی، گمرک و اتاق بازرگانی برگزار شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار