وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد اقدامات دولت آمریکا در واقع اجرای عملی معامله قرن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  الجزیره، ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد اقدامات دولت آمریکا اجرای عملی معامله قرن است.  

ریاض المالکی درباره ارائه قطعنامه پیشنهادی کویت به شورای امنیت برای حفاظت بین المللی از ملت فلسطین گفت: اگر این قطعنامه تصویب شود، مسئله مثبتی خواهد بود و ما خرسند خواهیم بود. اما اگر آمریکا این قطعنامه را وتو کند، آن را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه خواهیم کرد. روز جمعه آینده، نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل برگزار خواهد شد و درخواست تشکیل کمیته تحقیقات در این نشست مطرح خواهد شد. این نشست برای ما اهمیت زیادی دارد. سازمان همکاری اسلامی هم به دعوت ترکیه، نشست فوق العاده‌ای در سطح سران برگزار خواهد کرد. صبح روز جمعه نشست وزرای امور خارجه این سازمان و بعدازظهر نشست سران این سازمان برگزار خواهد شد.  

المالکی درباره درخواست تشکیلات خودگردان از دادگاه بین المللی کیفری برای رسیدگی به جنایت‌های جنگی اسرائیل افزود: ما درخواست ارجاع این پرونده را به دادستان دادگاه بین المللی کیفری ارائه خواهیم کرد. دادستان این دادگاه باید تحقیقات فوری را درباره جنایت‌ها در نوار غزه و نیز شهرک سازی آغاز کند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان روز گذشته، عضویت در سه موسسه وابسته به سازمان ملل را امضا کرد که از جمله بیست و دو موسسه‌ای است که دولت آمریکا از ما خواست که از عضویت در آن‌ها خودداری کنیم. ما به برداشتن گام‌های لازم برای حمایت از حقوق مان ادامه خواهیم داد.  

او در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات اخیر دولت آمریکا بخشی از معامله قرن است؟ خاطر نشان کرد: بله، ما هم باور داریم که اجرای معامله قرن به صورت تدریجی آغاز شده است و این اقدام گام به گام صورت می‌گیرد. بستن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن یکی از این گام‌ها بود. تصویب قانونی در کنگره، اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارت آمریکا به تل آویو، تصمیم ترامپ به کاهش کمک‌های مالی به آنروا و سخنان سفیر آمریکا در حمایت از شهرک سازی اسرائیل از جمله گام‌ها در این مسیر است. به همین علت، پاسخ دادن به این اقدامات دولت آمریکا را آغاز کردیم. مضمون معامله قرن را به خوبی درک کرده ایم. اقدامات دولت آمریکا به چالش کشیدن حقوق ملت فلسطین است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار