نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره پیگیری روند سیاسی در سوریه برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: نشست شورای امنیت درباره پیگیری روند سیاسی در سوریه، با ارائه گزارش استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه آغاز شد.

نماینده روسیه در این نشست گفت: ما برای افزایش فرصت حل و فصل سیاسی بحران سوریه تلاش می‌کنیم.

او افزود: اوضاع سوریه همچنان بسیار پیچیده است و طرف‌های خارجی برای دامن زدن به این منازعه تلاش می‌کنند. ما باید بازگشت حاکمیت دولت سوریه را به همه مناطق تضمین کنیم. از اینکه برخی طرف‌ها به حاکمیت دولت سوریه احترام نمی‌گذارند احساس نگرانی می‌کنیم.

نماینده آمریکا در این نشست با متهم کردن ایران به ایجاد پایگاه در سوریه، گفت اگر ایران این فعالیت‌ها را متوقف نکند باید با تبعات آن مواجه شود.

نماینده روسیه خطاب به نماینده آمریکا پس از این اظهارات گفت: دستور کار امروز نشست شورای امنیت، ایران بود یا سوریه؟ نماینده آمریکا قبل از اتهام‌زنی به ما و ایران بگوید که مبنای حضور نیروهای آمریکایی در سوریه چیست و آنها واقعاً در پی چه هدفی هستند.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد نیز با اشاره به اظهارات نماینده آمریکا گفت: آن‌ها برای توجیه سیاست‌های خصمانه خود در کشور‌های دارای حاکمیت،  درباره سوریه به دروغ و ادعا‌های واهی متوسل می‌شوند.

او افزود: هدف آنان سرپوش نهادن بر دخالت‌های مستقیمی است که در حمایت از تروریسم صورت می‌دهند و تلاش می‌کنند از زیر بار مسئولیت خود در ریختن خون مردم بی گناه بگریزند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای امنیت ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار