کارشناس و درمانگر اعتیاد گفت: متاسفانه در ایران هیچ گونه قانونی برای برخورد با مصرف کنندگان مواد مخدر وجود ندارد.

هومان نارنجی ها کارشناس و درمانگر اعتیاد در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دررابطه با نبود قانونی برای برخورد با مصرف کنندگان مواد مخدر در مدارس اظهار کرد: متاسفانه در مدارس کشور هیچ گونه قانونی برای برخورد با مصرف کنندگان مواد مخدر وجود ندارد .

وی با بیان این که علاوه بر مدارس هیچ قانونی نیز برای کارگران مصرف کننده مواد مخدر وجود ندارد، افزود: در کشور ما هیچ گونه تست اعتیادی برای کارگران و یا حتی کارمندان وجود ندارد و همین موضوع باعث بی توجهی به این قشر از جامعه شده است. این به معنای پراکندگی قانونی در موضوع اعتیاد و مواد مخدر است .

نارنجی ها با اشاره به اخراج مصرف کنندگان موادمخدر در اداره های دولتی نیز گفت: به گفته سردار مویدی (قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر) مصرف کنندگان مواد مخدر در محیط های اداری و دولتی وجود دارند و کسی حق اخراج این افراد را ندارد؛ اما این گفته تاکنون عملی نشده است و شاهد اخراج کارمندان و کارگران معتاد از محل کار خود هستیم.

وی با بیان این که قانون ثابتی برای ادامه کار معتادان مواد مخدر نداریم، ادامه داد: هر ارگان و ستادی در کشور ما برای خود قانونی مصوب کرده و این نشان دهنده بی نظمی در این حوزه است.

کارشناس و درمانگر اعتیاد با اشاره به اصل قانون برخورد با مصرف کنندگان مواد مخدر گفت: در اصل و اساس قانون برخورد با مصرف کنندگان مواد مخدر نیز چیزی وجود ندارد؛ به عنوان مثال در ادارات فردی را به علت مصرف مواد مخدر به مدت دو ماه اخراج می کنند و کسی نیز به این اقدام هیچ عکس العملی نشان نمی دهد.

وی افزود:‌ تمام طرح های ارائه شده برای برخورد با مصرف کنندگان مواد مخدر نیازمند تفکر و برنامه درست است که متاسفانه شاهد چنین برنامه ای نیستیم. به عنوان مثال آیا نظارتی بر رانندگان تاکسی که مواد مصرف می کنند وجود دارد؟ صنف رانندگان چگونه باید از رانندگان تست اعتیاد بگیرند ؟ این مواد نیازمند یک قانون منسجم است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار