مسئول ستاد آیین جمع خوانی قرآن کریم ارومیه گفت:امسال پانزدهمین سال برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم به همت موسسه قرآنی یاسین ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ کم کم صدای ماه مهمانی خدا به مشام می‌رسد ماهی که خوان و کرم پرودگار در آن گسترده شده، ماهی که تمام کائنات و موجودات مهمان معبود خویش هستند.

ماهی که به هر محفل پا می‌گذاری، صدای دلنشین قرآن به گوش می‌رسد.

ماه رمضان ماه بهار قرآن است، قرآن نیز بهار دل‌ها است که با خواندن و یادگیرى و فهمیدن معارف آن، دل‌ها همواره زندگى ویژه اى مى یابد.

در استان آذربایجان غربی نیز همه ساله با حلول ماه مبارک رمضان مراسمات جمع خوانی قرآن کریم در مساجد، حسینیه‌ها و امام زاده با مشارکت حداکثری مردم برگزار می‌شود و سعی دارند در طول روز یک جزء از قرآن کریم را بخوانند.

اما بزرگترین مراسم جمع خوانی قرآن کریم این استان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرستان ارومیه برگزار می‌شود و مردم مومن و متدین در طول ماه مبارک رمضان در این آِیین معنوی شرکت می‌کنند.

چند سالی است که مراسم جمع خوانی قرآن کریم با همت موسسه قرآنی یاسین ارومیه در مصلای بزرگ امام خمینی ارومیه برگزار می‌شود و در این مدت نیز این برنامه از طریق شبکه استانی آذربایجان غربی به صورت زنده پخش می‌شود.

قادر احمدی مسئول ستاد آیین جمع خوانی قرآن کریم ارومیه و رئیس هیئت مدیره موسسه علوم قرآنی یاسین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛با اشاره به برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی  شهرستان ارومیه گفت:امسال پانزدهمین سال برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم به همت موسسه قرآنی یاسین ارومیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:این طرح جمع خوانی شش سال با مشارکت و همکاری صمیمانه صداو سیما انعکاس و بازتاب بیشتری داشته است.

احمدی با اشاره به استقبال مردم از این مراسم ادامه داد:روزانه بیش از ۲ هزار نفر در مراسم جمع خوانی قرآن کریم شرکت کی کنند که حضور جوانان و بانوان در این مراسم قابل توجه است.

مسئول ستاد آیین جمع خوانی قرآن کریم ارومیه با اشاره به حضور قاریان ممتاز بین المللی افزود:۱۶ قاری برجسته قرائت مراسم جمع خوانی قرآن کریم ارومیه را بر عهده دارند که طبق برنامه ریزی‌ها هر روز ۴ قاری، یک جزء از قرآن کریم را قرائت خواهند کرد.

رئیس هیئت مدیره موسسه علوم قرآنی یاسین ادامه داد:این قاریان جزو نفرات برگزیده و ممتاز بین المللی و کشوری هستند که توسط شورای عالی قرآن در تهران انتخاب شده‌اند.

وی ازبرگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در حاشیه جمع خوانی قرآن خبر داد و افزود: در حاشیه برگزاری این مراسم، ایستگاه پاسخ به سؤالات شرعی و مشاوره خانواده توسط کارشناسان مجرب دایر می‌شود.

احمدی برپایی غرفه ویژه کودکان شامل آموزش قرآن و حفظ بازی‌های فکری قرآنی، ثبت نام فعالان واستعداد‌های درخشان قرآنی، برپایی ایستگاه جبهه مقاومت و همچنین ثبت نام ختم‌های قرآنی توسط دانش آموزان و دانشجویان، را از دیگر برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد.

مسئول ستاد آیین جمع خوانی قرآن کریم ارومیه افزود:۱۲۰ خادم نیز همزمان با مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی این شهرستان حضور دارند.

احمدی گفت: مراسم جمع خوانی قرآن کریم علاوه بر استان آذربایجان غربی، در کشور‌های همسایه از جمله ترکیه و عراق پخش می‌شود.

رئیس هیئت مدیره موسسه علوم قرآنی یاسین گفت:این مراسم معنوی از ساعت ۱۷:۳۰ با سخنرانی علما برجسته استان در خصوص مسائل روز و اجتماعی به مدت نیم ساعت برگزار می‌شود و از ساعت ۱۸ الی ۱۹ مراسم قرائت قرآن آغاز می‌شود.

کامبیز خوشدلی قائم مقام صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ با اشاره به مشارکت صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در انعکاس این رویداد قرآنی گفت: طرح جمع خوانی قرآن کریم برای هفتمین سال متوالی از ساعت ۱۸ تا ۱۹ عصر با حضور قاریان ممتاز و بین المللی استان از شبکه استانی آذربایجان غربی به صورت زنده پخش می‌شود.

قائم مقام صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی افزود: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی سازمان صدا و سیما، مراسم جمع خوانی ارومیه، طی در سال‌های ۹۴ و ۹۶ و۹۵ حائز رتبه عالی شده است.

خوشدلی ادامه داد:صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در طول ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی از جمله برنامه سحر و برنامه افطاری را از رادیو و تلویزیون پخش خواهد کرد.

مراسم جمع خوانی قرآن کریم همه روزه با حضور قاریان ممتاز بین المللی به طور زنده از مصلی ارومیه به روی آنتن صدا و سیما می‌رود.

انتهای پیام/م

گزارش از ندا موسی زاده

برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم بمناسبت ماه رمضان در ارومیه

برچسب ها: قرآن ، سخن بزرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.