استاندار گیلان در نامه‌ای خواستار افزایش قیمت تضمینی برگ سبز چای شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار تجدیدنظر در قیمت تضمینی برگ سبز چای به میزان نرخ تورم رسمی کشور شد.

وی در این نامه با اشاره به اینکه چای یکی از مهمترین محصولات کشاورزی استان است، نوشت: تولید برگ سبز چای تنها منبع درآمد قریب به ۶۰ هزار خانوار چای کار شمال کشور است.

استاندار فعالیت ۱۸۰ کارخانه چای در گیلان را رکن مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و نمونه‌ای بارز از یک زنجیره ارزش میان بخش صنعت و کشاورزی دانست و افزود: اعلام قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای در سال ۹۷ به دلیل افزایش قیمت سایر نهاده‌ها موجب نگرانی فعالان صنعت چای در گیلان شده است.

سالاری با اعلام اینکه سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید بخشی از باغ‌های تخریب شده در سال‌های گذشته را به چرخه تولید بازگردانده است، تصریح کرد: عدم توجیه اقتصادی تولید چای علاوه بر رکود در کشت این محصول، تغییر کاربری در این اراضی با ارزش را به دنبال دارد.

در سال ۹۷ نرخ خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز "چای درجه یک " از چایکاران گیلان و مازندران، ۲ هزار و ۷۲۹ تومان و "چای درجه ۲" یک هزار و ۵۲۸  تومان تعیین شده که افزایش آن به صورت میانگین کمتر از ۴ درصد نسبت به سال گذشته است.

 

انتهای پیام/ع

 

استاندار گیلان خواستار افزایش قیمت تضمینی برگ سبز چای شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.