رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از افزایش سرانه ۱۰۰ اتاق تندرستی به خوابگاه‌های دانشجویان طی امسال خبر داد.

افزایش سرانه اتاق‌های تندرستی در سال 97/ افزایش سرانه ورزشی در خوابگاه‌ها تا پایان برنامه ششم توسعهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که در وزارت علوم برگزار شد، گفت: خوشبختانه در سال گذشته فدراسیون با پیگیری‌های انجام شده توسط هیأت رئیسه‌های ورزشی دانشگاه سراسر کشور موفقیت‌های خوبی و قابل توجهی کسب کرد و  توانستیم در عرض پنج سال اخیر مسیر صعودی خوبی در ورزش دانشگاهی کسب کنیم البته هنوز هم در حوزه ورزش مطلوب عمل نکرده‌ایم و نیازمند همت مسئولان است.

وی به حوزه اعتبارات دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در حوزه اعتبارات با تمام محدودیت‌ها تلاش کردیم اولویت‌های خوبی را در نظر داشته باشیم  و اکنون توانسته‌ایم تعهدات مالی سال های گذشته را به نتیجه برسانیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: ما به تمامی هیأت امنای دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که اعتبارات ورزشی دانشگاه‌ها نباید کاهش پیدا کند و هر دانشگاهی هم در این زمینه تلاش کند قطعا وزارت علوم هم حمایت‌های خود را در این زمینه افزایش می‌دهد.

صدیقی اضافه کرد: تاکید ما این است که دانشجویان جزو فرهیختگان کشور هستند و در کنار تحصیل خود به این امر مهم می‌‌پردازند و وظیفه ما این است که اعتبارات خودمان را در این زمینه افزایش دهیم.

وی در ادامه در خصوص حکم وزیر فدراسیون ورزش دانشجویان گفت: در حال حاضر به این توافق رسیده‌ایم، فدراسیون ورزش دانشگاهی را وزیر علوم منصوب کند و این مصوبه به مجلس هم رسیده است.

ورزش همگانی در دانشگاه‌ها به طور جدی دنبال شود

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در ادامه به بحث ورزش همگانی اشاره کرد و ادامه داد: این یک رکن اصلی است و اعتقاد داریم که باید ورزش همگانی در دانشگاه‌ها به طور جدی دنبال شود که خوشبختانه در دانشگاه‌ها در این زمینه تلاش‌های خوبی صورت گرفته به طوریکه توانسته‌ایم اتاق‌های تندرستی در خوابگاه‌هایمان را تجهیز و اضافه کنیم و این وظیفه ما است که این ورزش همگانی را در درون خوابگاه‌های دانشگاه‌ها افزایش دهیم.

صدیقی گفت: در طول 4 سال گذشته برنامه‌های مختلف در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی را در سطح ملی و بین‌المللی در دانشگاه‌ها دنبال کرده‌ایم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه هدف اولیه ما ورزش همگانی است، ادامه داد: افزایش پوشش فضای ورزشی در دانشگاه‌ها از اهداف جدی است که باید دنبال شود.

صدیقی گفت: افزایش سرانه فضاهای دانشجویی در خوابگاه‌ها یکی از دیگر از برنامه‌های سازمان امور دانشجویان وزارت علوم است که آنها را در اولویت قرار داده و بر همین اساس طی بررسی‌های اخیر فضاهای ورزشی سربسته و رو باز دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است و قطعا این امر با کمک دانشگاه‌ها امکان‌پذیر می‌باشد.

ایجاد زمین های چمن مصنوعی در دانشگاه ها

صدیقی در خصوص تجهیز زمین‌های فوتبال دانشگاه‌ها اضافه کرد و گفت: با توجه به کمبود آب در برخی از شهرهای کشور بنا داریم زمین‌های چمن مصنوعی را برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی و ایجاد کنیم.

وی با اشاره به فضای ورزشی دو متر مربعی در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: بیشتر فضاهای ورزشی ما رو باز است و تنها یک سوم فضاهای ورزشی سرپوشیده داریم و تلاش ما این است که این فضاهای ورزشی را در دانشگاهایی که کمتر از حد متوسط هستند افزایش دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: همانطور که سالانه 100 اتاق تندرستی به خوابگاه‌های دانشجویان اضافه می‌شود یکی از برنامه‌های ما در سال 97 این بود که این اتاق‌ها را افزایش دهیم.

صدیقی یادآور شد: با توجه به مشکلات پیش رو در تلاش هستیم هرچه بهتر به مسائل ورزش در درون دانشگاه‌ها بپردازیم و خواستاریم که مسئولان بیش از گذشته به این مسائل ببردازند؛ علی‌رغم مشکلات مالی که پیش رو داریم خوشبختانه تخفیف‌های خوبی برای تجهیز خوابگاه‌ها و سرانه ورزشی صورت گرفته است و  سال 97 از نظر مالی نسبت به سال گذشته بهتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار