به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسین مختاری افزود: حدود 25 درصد خودروهای سنگین در ابتدای طرح دارای تخلفات
اضافه بار بودند که با گشتهای بازرسی سازمان و تمهیداتی که در نظر گرفته شد بیشتر بحث فرهنگسازی را در شیوه اجرایی این طرح در نظر گرفتیم.
وی ادامه داد: در مرحله اول این طرح که به مدت یک ماه برگزار شد
خودروهای سنگین توزین و ضمن گرفتن تعهد از رانندگان ناوگان حمل و نقل بار به آنها توصیه شد تا بار اضافی خارج از قوانین موجود حمل نکنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد به مرحله دوم این طرح اشاره کرد و گفت: در مرحله دوم اگر رانندگان ناوگان حمل و نقل بار دوباره تخلف کرده و دارای اضافه بار بودند فقط جریمه راهنمایی و رانندگی از آنها گرفته میشد و خسارت اضافه بار مصوب شورا از آنها دریافت نمیشد، اما در مرحله سوم اجرای طرح رانندگان متخلف، مدرک اخذ و برای مرحله قانونی معرفی میشدند.
مختاری افزود: قالب خودروهای سنگین در مرحله اول و دوم با اطلاعی که پیدا کردند از قانون تبعیت و طی 4 ماه اجرای این طرح تخلفات ما با کاهش 10 درصدی از 25 درصد به 15 درصد کاهش پیدا کرد و امیدواریم با ادامه این روند و همکاری ناوگان حمل و نقل بار درون شهری، رقم تخلفات به صفر برسد.
وی ادامه داد: تعدادی گشت اداره نظارت و بازرسی این سازمان که به باسکولهای متحرک تجهیز شدهاند در سطح شهر، خودروهای حمل بار را متوقف و توزین میکنند که اگر خودرو متوقف شده توسط تیم بازرسی سازمان دارای اضافه بار باشند براساس نرخ نامه مصوب شورای اسلامی شهر، جریمه از آنها گرفته میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد گفت: برای اجرای این طرح در مراحل بعدی درصدد استقرار سامانههای هوشمند هستیم که در ورودیهای شهر و برخی از مکانهای داخلی سطح شهر نصب میشود تا به صورت اتوماتیک خودروها را در حین عبور توزین کنند و رقم ثبت شده نیز بر روی مانیتور موجود در مرکز کنترل ترافیک ثبت میشود.
انتهای پیام// ف. ن.
تجهیز گشت اداره نظارت و بازرسی به باسکولهای متحرک