در پی تصمیم کره شمالی برای تعلیق مذاکرات میان مقامات بلند پایه دو کره، وزرای خارجه کره جنوبی و آمریکا با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد، کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه این کشور، و مایک پمپئو، همتای آمریکایی‌اش در تماس تلفنی درباره اقدام کره شمالی در تعلیق مذاکرات برنامه‌ریزی شده مقامات بلند پایه دو کره گفتگو کردند.

در این مکالمه تلفنی که از سوی پمپئو صورت گرفت، این دو مقام درباره نگرانی‌های متقابل از جمله اقدام کره شمالی در به تاخیر انداختن این گفتگو‌ها تبادل نظر کردند.

این مکالمه تلفنی برنامه‌ریزی نشده بود، زمانی انجام شد که پیونگ‌یانگ، این مذاکرات را که قرار بود روز چهارشنبه در روستای مرزی پانمونجوم در خصوص راه‌هایی برای اجرای اعلامیه صلح پانمونجوم برگزار شود، به حالت تعلیق درآورد. این کشور علت تعلیق این مذاکرات را رزمایش مشترک هوایی کره جنوبی و آمریکا اعلام کرد.

در این مکالمه تلفنی، وزیر امور خارجه کره جنوبی به پمپئو توضیح داد که سئول قاطعانه خواستار اجرای این اعلامیه است و قصد دارد از پیونگ‌یانگ بخواهد به سرعت برای گفتگو درباره صلح و رفاه در این شبه جزیره به پای میز مذاکره بیاید.

رزمایش دو هفته‌ای «مکس تاندر» یازدهم مه آغاز شد و حدود ۱۰۰ هواپیما از جمله هشت جنگنده رادار گریز اف – ۲۲، و همچنین جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ در این مانور نظامی شرکت خواهند داشت.

کره شمالی این رزمایش را «بازی با آتش» و چالش آشکار برای اعلامیه پانمونجوم خواند و آن را اقدامی تحریک‌آمیز نظامی در مقابل تحولات سیاسی مثبت در شبه‌جزیره کره دانست.

انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی پمپئو و وزیر خارجه کره جنوبی

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار