دبیر فدراسیون پیوند اعضا گفت: به دنبال توسعه و ترویج ورزش همگانی در بین بیماران خاص هستیم تا آن‌ها در هر شرایطی بتوانند ورزش کنند.

فرهادی زاد: هدفمان ترویج ورزش همگانی در بین بیماران خاص استمهین فرهادی زاد دبیر فدراسیون پیوند اعضا در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛  بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف فدراسیون توسعه و ترویج ورزش همگانی در بین بیماران خاص و پیوند اعضا است تا این افراد در هر شرایطی بتوانند ورزش کنند.

او ادامه داد: فدراسیون در همین راستا به مناسبت‌هایی که در تقویم وجود دارد همایش و جشنواره‌های مختلف ورزشی را در استان‌های کشور برگزار می‌کند تا افرادی که بیماری خاص دارند با ورزش‌هایی که برای این بیماران مشخص شده آشنا و به سمت ورزش سوق داده شوند.

دبیر فدراسیون افزود: به مناسبت سالگرد تاسیس فدراسیون و به کمک هیئت استان تهران همایش ورزش همگانی را برگزار کردیم و در این همایش علاوه بر انجام ورزش از نظر پزشکی اطلاعاتی را در مورد بیماری‌های خاص و پیوند اعضا در اختیار مردم قرار دادیم و سعی کردیم که ورزش‌های مخصوص این بیماران را معرفی کنیم تا قدمی برای ترویج ورزش برداشته باشیم.

فرهادی زاد عنوان کرد: امسال مسابقات قهرمانی کشور در هر دو بخش مردان و بانوان در تمام رشته‌های تحت پوشش برگزار می‌کنیم تا بتوانیم نفرات برتر را برای دعوت به تیم‌های ملی شناسایی کنیم و برای رقابت‌های جهانی آماده شویم.

او در مورد مسابقات برون مرزی پیوند اعضا تصریح کرد: رقابت جهانی ورزش پیوند اعضا تیرماه سال آینده به میزبانی نیوکاسل انگلیس برگزار خواهد شد و ما باید هر چه سریعتر نفرات تیم‌های ملی را مشخص کنیم تا با تشکیل اردو‌های آمادگی بتوانیم قدرتمند در مسابقات حاضر شویم.

فرهادی زاد درباره مشکلات موجود در ورزش پیوند اعضا و بیماران خاص گفت: خوشبختانه فدراسیون‌های ورزشی همکاری لازم را با تیم‌های ملی ما داشتند و ما در این مدت توانستیم از امکانات و لوازم آن‌ها استفاده کنیم، اما هنوز در سطح استان‌های کشور با کمبود سالن‌های تخصصی برای ورزشکاران مان مواجه هستیم و این کار ما را کمی دشوار می‌کند چرا که نمی‌توانیم استعداد‌های ورزشی را شناسایی کنیم.

او ادامه داد:البته از نظر بودجه وزارت ورزش و جوانان حمایت لازم را از فدراسیون داشته است، اما با توجه به اینکه باید فضا را رای ورزش کردن بیماران خاص و پیوند اعضا آماده کنیم نیاز به اعتبارات بیشتری داریم و امیدوارم در آینده شاهد افزایش بودجه فدراسیون باشیم.

دبیر فدراسیون پیوند اعضا در پایان خاطر نشان کرد: تمام تلاشمان را برای گسترش ورزش در بین بیماران خاص به کار می‌گیریم و امیدوارم هر روز شاهد حضور هر چه بیشتر این افراد در ورزش باشیم.


انتهای پیام/


اظهارات فرهادی زاد درباره ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
شاهین و
۰۱:۵۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام و عرض وقت بخیر.....

مسابقات کشوری امسال کی و کجاست؟
اگر ما ورزشکاران زودتر بدانیم برامون بهتره%
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات التماس دعا
سپاسگزارم
Germany
شاهین و
۰۱:۵۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام و عرض وقت بخیر.....

مسابقات کشوری امسال کی و کجاست؟
اگر ما ورزشکاران زودتر بدانیم برامون بهتره%
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات التماس دعا
سپاسگزارم
آخرین اخبار