رئیس‌جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن تصمیم ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس اظهار کرد تاریخ این اقدام را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، پس از دیدار با ترزا می، نخست وزیر انگلیس، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در داونینگ استریت، آمریکا را به برافروختن خشونت در خاورمیانه متهم کرد. اردوغان اظهار کرد آمریکا با انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس قصد برافروختن خشونت و درگیری در منطقه خاورمیانه را دارد.

رئیس جمهور ترکیه ضمن محکومیت شدید انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اظهار کرد وی هرگز اقدام واشنگتن برای انتقال سفارت را نخواهد پذیرفت. اردوغان همچنین آمریکا را مسئول درگیری های اخیر در نوار غزه دانست.

 وی در ادامه در پیامی خطاب به آمریکا اظهار کرد: «تاریخ (در خصوص این تصمیم) قضاوت خواهد کرد. تاریخ شما (آمریکایی‌ها) را نخواهد بخشید. این حقیقتی است که در آینده مشاهده خواهیم کرد. اسرائیل نیز بخشیده نخواهد شد. ما در آینده شاهد این امر نیز خواهیم بود.»

ترزا می نیز در اظهارات خود انجام تحقیقات مستقل و شفاف در خصوص کشتار بی رحمانه بیش از 60 فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه را خواستار شد. وی همچنین اظهار کرد: «استفاده از آتش و گلوله (به گونه ای) که منجر به جان باختن بسیاری از افراد می شود، عمیقا آزاردهنده است.»

مردم فلسطین همزمان با افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی و روز نکبتدر نوار غزه دست به تظاهرات گسترده  زدند. این تظاهرات با تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به خشونت کشیده شد. در پی این درگیری ها بیش از 60 فلسطینی کشته و بیش از 2700 نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

نشست خبری مشترک اردوغان و ترزا می

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار