بر اساس گزاش‌ها، دست‌کم ۱۰۰ نفر در شمال نیجریه ربوده شدند.

ربوده شدن دست کم ۱۰۰ نفر در نیجریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دست کم ۱۰۰ نفر در شمال نیجریه در چند روز گذشته ربوده شده اند. نزدیکان این افراد روز سه شنبه در مصاحبه با رویترز با تاکید بر نا امنی در بخش‌هایی از این کشور از ربوده شدن اقوامشان خبر دادند.

«محمدو بوهاری» رئیس جمهور نیجریه، در سال ۲۰۱۵ با شعار بازگرداندن امنیت به این کشور در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، اما هنوز در تلاش است تا این وعده را عملی کند. بوهاری قصد دارد در انتخابات فوریه ۲۰۱۹ این کشور نامزد شود.

منتقدان بوهاری توانایی او را برای مبارزه با تروریست‌های بوکوحرام، گروه تروریستی داعش و درگیری‌های کشاورزان و دامداران که به کشته شدن صد‌ها هزار نفر منجر شدند زیر سوال بردند.

آدم ربایی در نیجریه بسیار شایع است. ربوده شدن ۲۷۰ دانش آموز در سال ۲۰۱۴ توجه همگان را به بوکوحرام و  گروه تروریستی داعش، همپیمان آن، معطوف کرد. به طوری که کمپین جهانی «دخترانمان را بازگردانید» برای آزادی این دختران به راه افتاد.

بنابر گزارش‌ها از روز جمعه تا امروز بیش از ۱۲۰ نفر در امتداد جاده بیرنین گوآری-کدونا ربوده شده اند. بیرنین گوآری در شمال ایالت کدونا که بی قانونی آن معروف است واقع شده. وجود جنگل‌های انبوه در این منطقه باعث شده است ربایندگان به راحتی از دید نیرو‌های پلیس پنهان بمانند. اوایل ماه جاری میلادی دست کم ۴۵ نفر در پی حمله به یکی از روستا‌های این منطقه کشته شدند.

این دزدان همچنین هزاران دام ربوده شده را در اختیار دارند و با ماموران امنیتی که برای مذاکره با آن‌ها فرستاده می‌شوند، می‌جنگند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار