وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان نشست بروکسل بخشی از محتوای مطرح‌شده در این نشست را بازگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان که برای انجام مذاکرات برجامی به اروپا سفر کرده است، پس از پایان نشست بروکسل گفت: این نشست شروع خوبی بود اما همه چیز به چند هفته آینده بستگی دارد.

ظریف: باید تضمین دریافت کنیم که منافعمان در برجام حفظ می‌شود/ موگرینی: تضمین نمی‌دهیم اما برای حفظ تجارت با ایران تلاش می‌کنیم

وی افزود: «ما در مسیر درستی قرار داریم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و به این بستگی دارد که ما در چند هفته آینده چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.»

ظریف ادامه داد: «در حال آغاز فرآیند هستیم و ما باید آن تضمین‌ها را [برای حفظ منافعمان در برجام] دریافت کنیم، خواهیم دید که چگونه به خوبی پیش خواهیم رفت. در این نشست درباره ارائه تضمین و اطمینان به ایران به خصوص مفادی که ایران از آن‌ها نفع می‌برد، صحبت شد.»

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «خانم موگرینی در بیانیه‌ای که ارائه می‌کند، کار‌هایی را که قرار است در هفته‌های آینده انجام شود و روی آن‌ها توافق سیاسی صورت گرفته است، اعلام خواهد کرد.»

محمد جواد ظریف با بیان اینکه حرکت مناسبی آغاز شده است ابراز امیدواری کرد، این حرکت به نتیجه برسد.

ظریف تصریح کرد: «ما زمان زیادی نداریم. در چند هفته آینده خواهیم دید آیا اقداماتی که امروز روی آن توافق شد در عمل پیش می‌رود یا خیر.»

وی ادامه داد: «همه طرف‌های اروپایی تاکید کردند و متعهد شدند که کار‌ها و اقدامات توافق‌شده را انجام دهند.»

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: «کمیسیون مشترک برجام به درخواست ایران هفته آینده تشکیل می‌شود که در سطح مدیران وزارت خارجه ۱+۴ است. همچنین جلسه وزیران خارجه ۱+۴ به همراه خانم موگرینی نیز پیش‌بینی شده است که در زمان مناسب تشکیل می‌شود.»

ظریف گفت، جلسات کارشناسی در روز‌های آینده نیز به طور فشرده برگزار می‌شود.

وزیر خارجه کشورمان درباره مواضع ایران در نشست چهارجانبه گفت: «ما در این نشست اعلام کردیم باید حقوق ایران در چارچوب برجام تضمین شود و آن‌ها گفتند تلاش خود را می‌کنند.»

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تحریم رئیس کل بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا گفت: «این اقدام مانند بقیه اقدامات آمریکا غیرقانونی است.»

موگرینی: نمی‌توانم درباره ضمانت‌های حقوقی یا اقتصادی صحبت کنم

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پس از پایان نشست برجامی با وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در بروکسل اعلام کرد: «هدف ما نجات برجام و اجرای کامل مفاد آن است.»

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد، فدریکا موگرینی در نشست خبری پس از نشست بروکسل گفت: «پس از خروج آمریکا از توافقنامه هسته‌ای و در حالی که این توافقنامه هنوز با ایران برقرار است، با شرایط دشوار و پیچیده‌ای مواجه هستیم. اکنون بحث پایبندی جدی ایران و کشور‌های اروپایی برای عمل به تعهدات مندرج در توافقنامه بر اساس حسن نیت دوجانبه مطرح است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: نمی‌توانم درباره ضمانت‌های حقوقی یا اقتصادی صحبت کنم، اما می‌توانم درباره کار جدی، مصمم و متعهد از سوی طرف اروپایی و همچنین طرف ایرانی برای حفظ تعهداتمان حرف بزنم.

موگرینی گفت: «ما اجرای اصلاحات را در توافقنامه هسته‌ای بررسی نمی‌کنیم و امیدوارم هر چه سریعتر به راه‌حل‌های اجرایی دست یابیم. باید هر چه سریعتر برای نجات توافقنامه هسته‌ای اقدماتی انجام دهیم. در حال حاضر هدف ما نجات توافقنامه هسته‌ای ایران و اجرای کامل مفاد آن است. این توافقنامه کاملا مستقل است و ارتباطی با سایر موضوعات مطرح شده در مورد ایران ندارد.»

وی افزود: «ما با یکدیگر بر عزم خود برای ادامه اجرای همه بخش‌های توافق هسته‌ای در فضای توام با حسن نیت و سازنده تاکید کردیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «همانطور که می‌دانید من با وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس و جمهوری اسلامی ایران در دو نشست جداگانه دیدار کردم تا درباره مواضع مشترک و کار‌های پیش روی ما پس از اعلام آمریکا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفتگو کنم. ما بر تعهدمان برای ادامه اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای ایران که به اتفاق آرا به عنوان عنصر اصلی ساختار منع تکثیر هسته‌ای در جهان و یک دستاورد دیپلماتیک فوق‌العاده به تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید، تاکید کردیم.»

وی افزود: «ما با یکدیگر درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران ابراز تاسف و بر لغو تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای و عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی که بخش‌های حساس این توافق را تشکیل می‌دهد، اذعان کردیم. ما بر تعهد مشترکمان تاکید کردیم تا این مسئله محقق شود و با افزایش گفتگو‌ها در همه سطوح به این منظور موافقت کردیم. کارشناسان ما امروز در ساعت‌های مدیدی در حال همکاری بودند. گفتگو‌های کارشناسی با ایران در این باره با دیدگاه رسیدن به راه حل‌های عملی به زودی شروع می‌شود.»

موگرینی گفت: «نخستین مسئله حفظ و تقویت روابط اقتصادی با اروپا است و دومین مسئله ادامه جریان فروش نفت و گاز و مشتقات آن و تولیدات پتروشیمی و مواد مرتبط با آن است. سومین مسئله معاملات بانکی موثر با ایران است. چهارمین موضوع ادامه روابط در زمینه حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی با ایران است و پنجمین موضوع اعتبارات صادرات و بیمه مالی در زمینه تجاری برای تسهیل همکاری اقتصادی و مالی است.»

وی افزود: «اجرای تفاهمنامه‌های مشترک و قرارداد‌های شرکت‌های اروپایی و شرکت‌های مشابه ایرانی ادامه می‌یابد. ما با یکدیگر بر عزم خود برای ادامه اجرای همه بخش‌های توافق هسته‌ای در فضای توام با حسن نیت و سازنده تاکید کردیم. ما هفته آینده نشست مشترک در وین در سطح معاونان وزرای خارجه یا مدیران سیاسی خواهیم داشت. ما در روز‌های آینده به همکاری در این مسیر ادامه خواهیم داد.»

فدریکا موگرینی گفت: «ما همچنین تصمیم گرفتیم که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و دیگر کشور‌ها درباره سازوکار‌ها و اقدامات در سطح اروپا و بین المللی برای محافظت از فعالان اقتصادی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا کار کنند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه درباره زمان احتمالی دستیابی به راهکار، گفت: باید این کار خیلی سریع انجام شود، اما نمی‌توانم بگویم دو روز یا دو هفته یا بیشتر. اما گفتیم که باید این کار ظرف چند هفته انجام شود. 

وی تاکید کرد: همه ما در ارتباط با اجرای کامل برجام هدفی مشترک داشتیم. همانطور که می‌دانید در موضوعات دیگر اختلاف نظرهای بسیار زیادی داریم، اما امشب تمرکز ما بر اجرای برجام بود. همه طرف‌ها اعلام کردند که بر فوریت یافتن راهکار واقفند، به این دلیل که اگر می‌خواهیم این توافق را حفظ کنیم، که کار ساده‌ای هم نیست، هرچه زودتر این کار را کنیم، بهتر و ساده‌تر است. اگر بخواهم از اصطلاحی که برخی دور میز مذاکره به کار بردند، استفاده کنم، باید بگویم که شرایط مانند این است که یکی از اقوام ما در بخش مراقبت‌های ویژه است و همه ما می‌خواهیم در اسرع وقت او را از بخش مراقبت‌های ویژه خارج کنیم.

انتهای پیام/

سخنان ظریف و اظهارات موگرینی پس از پایان نشست برجامی در بروکسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
#روحانی_بروووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
#روحانی_بروووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
فرجام
نافرجام
برجام
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۱۱:۴۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
شما گفتید اگر امریکا از فرجام بره بیرون ما فرجام اتش میزنیم ما هم میریم بیرون .پس چرا بیرون نمیروید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۱:۴۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا به مشکلات گرونی رسیدگی نمیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۱:۴۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا به مشکلات گرونی رسیدگی نمیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
دارن میگن تضمین نمیدیم خب ایناهم بیان بیرون دیگه از توافق یه طرفه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
این انگلیس وفرانسه تا چند وقت پیش یادتون هست که چی می گفتند فرانسه سفر ریاست جمهورش را به ایران لغو کرد .
-
c v
۰۷:۴۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
باباتضمین نمیدن بیا بیرون دیگه ...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید در اروپا نماند اعتماد به داخل و مواصع قاتع به خدا قسم ما دست برتر را داریم وآنها به ما نیار دارند .تورابه خدا دوباره امتیاز ندهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
نباید واصلا به این اروپاییان اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگگبر امریکا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بهروز
۰۲:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
اکنون ثابت شد که اروپا در چنگال آمریکاست و استقلال ندارد چون استقلال اقتصادی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۴۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینها (اروپاییان) بدون آمریکا ماکتی بیش نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
یکبار دیگر باید عرض کنم که نباید با طناب پوسیده غربیها علی الخصوص اروپائیها داخل چاه برویم باید دست راروی زانوان خود گذاشته و بگوئیم یاعلی.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۱:۲۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
باز هم حقه و نیرنگ جدیدی از طرف اروپاییها و آمریکاییها.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۰:۴۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
آمریکا هم هیچ کاری نمیتواند نمی‌کند
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۳:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید باهاشون جور دیگه وارد عمل شد
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۲۲:۵۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
امام حسین (ع) می فرمایند؛ پایبندی بر پیمان ، جوانمردی است.از بنگاه های شرپراکنی استکبار، نبایستی بعید دانست که با ناجوانمردانی همچون ترامپ! هم آوا و هم پیمان نباشند و شر و نفاق ، تبلیغ نکنند!اللهم اشغل الظالمین بالظالمین! خدایا همه ی مستکبران ، حیله گران و مکاران عالم را گرفتار مکر و حیله ی خودشان ساز و شر این افراد خبیث و شریر را به جامعه ی از خدا غافل و منتظر بلا نازل آنان به گونه ای که مستحق آنند برسان! آمین یا رب العالمین
قصد ایالات متحده ! خلع سلاح کامل ایران است و بعد حمله به آن ، با دادن کمترین تلفات ممکن!بنا به یک نگاه و اعتقاد غیر فقهی و خارج از اصول انسانی کامل اسلام! بلکه با نگاه خبیثانه ی غربیان، عرض می کنم که اگر قصد حمله به ایران را بنمایند! حتی اگر شده در جواب حمله ی اتمی احتمالی این از خدا بی خبران! ایران بایستی آمادگی دفاع هسته ای داشته باشد!
من به عنوان یک معلم ساده ، عرض می کنم،لزوم پاسخ به حمله ی هسته ای احتمالی اسرائیل، حمله ای شدبدتر از آن بایستی به اسرائیل باشد که نابود کننده ی دائمی آن باشد! ، چرا که تا بحال ، ما از ماحصل دشمنی اسرایئل با ایران ، زخم های فراوان خورده و مشکلات زیادی تحمل کرده ایم! از قدیم گفته اند ! مرگ یک بار ! شیون یکبار! ترامپ کیه! خدا خودش کارها را جور کنه! ....حتی اگه در پاسخ به حمله ی احتمالی ترامپ بمب اتم برای نابودی اسرائیل خریداری شود ، از بین بردن این کودک نامشروع غرب! یعنی اسرائیل !به نوعی تولد دوباره ی انصاف، عدالت و آزادگی واقعی انسانیت خواهد شد.
هر چند که ما چنین اتفاقی را ذاتا دوست نداریم!و ناخوش می داریم لاکن ظاهرا آمریکا و اسرائیل به دنبال ایجاد چنین فضا و عملی بوده و دنبال شر ! می باشند.
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۲۲:۴۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
هیچ تضمینی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ظاهری
۲۲:۱۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیگه نباید در برابر این زورگویان کوتاه آمد
Germany
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
تضمین چی؟ امریکا بود چیزی شد الان که نیست دیگه دنبال چی هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد تقی
۲۱:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا تضمین نمی دهند چون که فردا برای موضوع موشکی وحقوق بشر و نفوذ منطقه ای ایران می خواهند ایران را تحریم کنند واین دستشان را می بندد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
همونطور که رهبر عزیزمان گفتند به اینها نمیشه اعتماد کرد. امیدوارم اگر هم توافقی انجام میشود متن آن مثل برجام از قبل نوشته نشده باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
نمیدونم چی باید بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا پیگیر برجامی هستید که هیچ سودی برای ما نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
من به عنوان کسی که به برجام خیلی امید داشتم و آمریکا رو قابل اعتماد میدونستم با کارهایی که طرف مقابلمون کرد به این نتیجه رسیدم که برجام هیچ فایده ای نداشت و من الکی دلخوش بودم چون فکر میکردم به اونا میشه اعتماد کرد ، میشه تکیه کرد ولی نه امریکایی ها نه اروپایی ها هیچ کدومشون قابل اعتماد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام .بنده ۳۱ ساله هستم ،فارغ التحصیل فوق لیسانس ریاضی محض_آنالیز از تبریز می باشم،اما #بیکار و# مجرد می باشم .به هر اداره و کارخانجات مراجعه می کنم کسی پاسخگو نیست(#فقر و# گرسنگی در خونه ی ما داد میزنه دیگر زندگی برام سخت تر شده چه طور در همچین زندگی روزه بگیریم.خدایا به خودت قسم میدم حافظ و نگهبان زندگی ما باش....) .لطفا مسئولان چاره ای بیندیشند.باتشکر(علی نامی از تبریز)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما رو دارن بازی میدن کدام برجام !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما رو دارن بازی میدن کدام برجام !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
آقای ظریف لطفا به خانم موگرینی واتحادیه اروپا بفهمانید که این آمریکاست که اروپا راتهدید می کند نه ایران چون هم اکنون شما از ترس تحریم که خود نوعی وابستگی اروپا وعدم استقلال اروپائیان است ازدادن تضمین می ترسید شما اروپائیان چه خوشتان بیاید چه بدتان مستمعره آمریکا هستید پس قضیه را وارانه جلوه ندهید بیاید بخاطر خودتان هم که شده از تک قطبی بودن جهان خارج شوید وروابط جهانی را عزتمندانه وبا حسن اخلاق انجام دهید والا تحریمهای آمریکا برای اورپا خود نوعی موشک بمراتب قوی تر از بمب ناکازاکی و هیروشیما است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگر اروپا هم از برجام خارج بشه.تنها منبع مالی ایران که فروش نفت و گاز و مشتقات انها میباشد باید مثل قبل از تحریم تو نفتکشها رو دریا بمونه تا بقول معروف با دور زدن تحریمها یکی بیاد واسطه بشه و با کمتر از نصف قیمت به فروش برسه تازه نه به دلار بلکه به پول ملی مثلا چین پول بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا هنوز دنبال حفظ برجام هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
آفرین از اول باید اینکارو میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۱۹:۵۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
وقتی میبینم اینجوری ما رو تحقیر میکنند ولی یک جواب قاطع از مسوولین نمیشنویم خونم به جوش میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
هرگز نباید التماس اروپایی ها رو کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۹:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
راجع به چی صحبت میکنید کدوم تضمین دوباره سناریو....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام.این مشکل آنهاست.قرارداد بستند و باید تا الآن پایبند می بودند و تاکنون کاری نکردند.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۴:۴۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
اصولا و قانونا کسی که در قرارداد ، به تعهد خود عمل نمیکند ، برای طرف مقابل مشکل ایجاد میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
وقتی اروپا نتواند در مورد تصمیمات حقوقی واقتصادی تضمین دهد ..دیگر چه میتوانید بگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
شیطان بزرگ همین امریکاست واروپا دوست صمیمی امریکاست
Germany
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید از برجام هرچه زودتر خارج بشیدچون اروپا قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اروپا با ما نیست وقابل اعتماد نیست
Germany
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
برجام برای ما هیچ سودی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ترامپ و اروپا رو بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اروپا بین پایبندی و مذاکره و روابط اقتصادی خوب و یا عدم پایبندی و خروج یک راه انتخاب بیشتر ندارد
یا رومی روم و یا زنگی زنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
یا تضمین امنیت در سرمایه گذاری و یا تکیه بر توان بسیار بالای داخلی و پیشرفت در همه زمینه ها با سرعت جت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
جون خودت مواظب باش به دیوارنخوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
پیشاپیش ماه مبارک رمضان مبارک باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سریع خارج بشن و بمب اتم بسازن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
چشم بهشون میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
آمریکا هیچ ارزشی برای ما نداره که بخواهیم به آن توجه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
آمریکا هیچ ارزشی برای ما نداره که بخواهیم به آن توجه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ان شاالله نابود شه آمریکا با خاک یکسان شه ان شاالله پرچمشان بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
بچه کجایی اینقدرشجاعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
آمریکا زمان اوباما از برجام خارج شد فقط این ترامپ اومد علنی کرد
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۱۶:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اروپا نمی‌خواهد تضمین‌های لازم را به ایران بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۶:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
برجام که نبود چه شد!؟؟؟برجام که بود چه شد!؟؟؟برجام که نباشد چه می شود!!؟؟؟...
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۶:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
برجام که نبود چه شد!؟؟؟برجام که بود چه شد!؟؟؟برجام که نباشد چه می شود!!؟؟؟...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید از برجام خارج بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
یه فکری برای جوونای تحصیل کرده بیکار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما سالهاست به این غربیان اعتماد نداریم با کمی مطالعه متوجه خواهیم شد که برجام باید کنار گذاشته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
زنده باد دکتر ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا راشکر مردم ایران بیدار با فهم و با شعور است پشتیبان رهبری و نظام و آرمانهای انقلاب است ، امثال ترامپ و آمریکا هیچ کاری نمی توانند بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
برجام تمام شده است و ایران باید سریعاً اقدامات لازم را انجام دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اروپا قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اروپایی ها هم مثل آمریکایی هان . برجام تا بحال خسارت بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
کاملا مشخصه که مذاکره با اروپایی ها اصلا خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
United States of America
شیوا
۱۴:۰۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
به حال این اروپاییان با امریکا هستند ونمیشه بهاین اروپاییان وامریکا اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
رهبرعزیزمون همون اولش هم گفت که آمریکا قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
رهبرعزیزمون همون اولش هم گفت که آمریکا قابل اعتماد نیست
Germany
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
خانوم موگرینی ما هم تضمین نمیکنیم که بمب اتم نسازیم........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما دنبال بمب نبودیم و نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
majid
۱۳:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
فکر نکنید شهدای هسته ای زیر خاکن اونا تو رآکتور ارک زیر بتن هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ای بابا از برام خارج بشيد بدون آمریکا هیچ ارزشی نداره چون همچنان دلار گرون ميشه و ایران تحریم بانکی و اقتصادی فلج میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا لعنت کنه تمام سردمداران امریکایی پلید رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
آقای ظریف شما تلاش خودتون رو در قرارداد باجامعه بین الملل انجام دادید.از شما متشکریم.اما الان دیگه برجامی نباشه به نفع ماسن.خواهشا اصرار بر ماندن نکنید.فقط آتش روشن کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
زنده باد ایران ودکتر ظریف . گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا! مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!مرگ بر آمریکا!
مرگ بر ترامپ!مرگ بر ترامپ !مرگ بر ترامپ!مرگ بر ترامپ !مرگ بر ترامپ!مرگ بر ترامپ!
مرگ بر ترامپ!مرگ بر ترامپ !مرگ بر ترامپ!مرگ بر ترامپ !مرگ بر ترامپ!مرگ بر ترامپ!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
فعلا شرش پای ما رو گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ضمات ندهند برجام را آتش بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
آخرش این برجام سر هممونو به باد میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما باید با تمام توان چندین برابر کارهای گذشته و غنی سازی را ادامه بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
فقط دارید وقت تلف می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
لطفا دیگه به اروپا اعتماد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اروپا هیچ تضمینی به ایران نخواهد داد و ایران ضرر خواهد کرد اما با این وجود بهتر است ایران از برجام خارج نشود
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۲:۳۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
آخه این اروپایها خودشون از تحریم آمریکا میترسن چطوری میخان برجام را ادامه بدن ومیگن تضمین اقتصادی وبانکی نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
برجام تمام شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
برجام تاثیر چندانی بر اقتصاد کشور نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
برجام تاثیر چندانی بر اقتصاد کشور نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اروپا و آمریکا قابل اعتماد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
واضح داره میگه نمی تونیم تضمین بدیم ، دیگه به چی اصرار دارید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینم از اروپا اب یخی بر سر حامیان غرب و اصلاحات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینم از اروپا اب یخی بر سر حامیان غرب و اصلاحات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
طولی نخواهد کشید اروپا هم تحت تاثیر امریکا از برجام خارج بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
عدم ارائه تضمین چه پشتوانه ای دارد برای ادامه برجام. خود اروپایی ها میدانند که وابسته به اروپا هستند و برای همین از دادن تضمین امتناع میکنند.
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
لطفا دیگه به اروپا اعتماد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
وقتی‌تظمینی‌نمیدهند‌ماندن‌دربرجام‌به‌ضرر‌ایران‌خواهدبود‌از‌دولت‌محترم‌میخواهیم‌که‌هر‌چه‌سریعتر‌‌‌وباتوان‌بالا‌به‌موضاعات‌علمی‌
کشور‌بپردازند‌ودرنگ‌دراین‌مضع‌جایز‌نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا. باید در پی حل مشکل مردم با شند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
تضمین نمی دهیم ولی سعی میکنیم
ای کاش دولت مردا یخورده به حرف رهبری توجه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
مگر برجامی وجود داره دیگه؟!از نظر مردم ایران اسلامی،برجام پاره شده وبه آتش کشیده شد.حالا شما سیاستمداران همش سنگ برجام را به سینه بزنید شاید نامتان در تاریخ ثبت شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
یا خوابیم و یا خودمان رو به خواب زده ایم. ما هم تکنولوژی هسته ای را داده ایم و هم تحریم ها پا برجا مانده اند. حالا علاوه بر تحریم های گذشته تحریم جدید هم میشویم. پس این باز دو سر باخت بود برای ما. حتی م یک ازمایش موشکی نداشته ایم در این چندسال، پس خیلی وقت هست توان دفاعیمان را هم داده ایم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیگه موقعی که تضمین نمی دن حرفی نمی مونه که !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیگه موقعی که تضمین نمی دن حرفی نمی مونه که !!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
خواهشا این برجام را کنار بندازین و بفکر غنی سازی هسته ای باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
وزیر خارجه کشورمان درباره مواضع ایران در نشست چهارجانبه گفت: «ما در این نشست اعلام کردیم باید حقوق ایران در چارچوب برجام تضمین شود و آن‌ها گفتند تلاش خود را می‌کنند.»
اون قسمت تلاش خود را می‌کنند یعنی خیلی روی ما حساب نکنید. چرا داریم الکی وقت را هدر میدیم برای کسانی که بارها و بارها در تاریخ به کشور ما اسیب های جدی وارد کرده اند.تاریخ را در مدارس یاد میدهند که عبرت بگیریم . اما داریم تکرارش میکنیم و این جای تامل داره.
۱۲
آخرین اخبار