مخترعان و محققان جهان موفق به تولید محصولاتی شده اند که سبب تغیر زندگی جوامع بشری می‌شود.

کتری‌های قدیمی خود را فراموش کنید/ قلم هوشمندی که بر روی کاغذ نمی‌نویسدبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات دانشمندان جهان سبب آسان شدن زندگی می‌شود؛ در این بسته خبری به معرفی چند اختراع مهم و حیاتی بشر می‌پردازیم.

پهباد اینترنت رسان

محققان خارجی موفق به طراحی پهبادی شده‌اند که به کمک انرژی خورشیدی کار می‌کند و قادر است اینترنت را به مناطق دور افتاده برساند؛ این پهباد مأموریت داشت تا محدوده تحت پوشش اینترنت در سراسر جهان را گسترش دهد؛ پهبادها در گذشته جز برای اهداف نظامی استفاده دیگری نداشتند اما امروز با گسترش علم و فناوری این پهباد‌ها در تمام اندازه‌ها و با قیمت‌هایی مناسب فعالیت‌های مختلفی نظیر عکاسی، فیلم‌برداری و گزارش‌های خبری را انجام می‌دهند.

رشد گیاهان با کمک لامپ‌های ال‌ای‌دی

طول موج سبب می‌شود تا فرآیند‌های مختلفی در گیاه رخ دهد؛ به تازگی محققان به کمک لامپ‌های ال‌ای‌دی تواسته‌اند گیاهان مختلف را رشد دهند؛ این لامپ‌های ال‌ای‌دی برای زمان‌هایی که نور خورشید به اندازه کافی در دسترس نیست مورد استفاده قرار می‌گیرند و با قرار دادن گیاهان مختلف بر زیر این نورها می‌توان گیاهی را رشد داد.

ارسال اینترنت به دور افتاده‌ترین مناطق جهان

بالن برای همه ما وسیله‌ای تفریحی و جذاب به شمار می‌رود اما به تازگی یکی از شرکت‌های خدماتی موفق به طراحی بالن‌هایی شده است که قادر است اینترنت را به سراسر کره زمین برساند؛ این بالن قابلیت آن را دارد که اینترنت را  به کاربران سراسر جهان متصل کند؛ برخی از مردم جهان به دلیل شرایط جوی و محیطی نامناسب و نداشتن زیرساخت‌ها به اینترنت دسترسی ندارند اما این بالن قادر است در دور افتاده‌ترین مناطق جهان به پرواز درآید و اینترنت را به کاربران برساند همچنین این بالن به کمک انرژی خورشیدی شارژ می‌شود و با هر بار شارژ قابلیت این را دارد که 100 روز در آسمان بماند.

اسکیت چرخان به بازار آمد

اسکیت سواری برای جوانان و کودکان ورزشی مهیج است؛ به تازگی اسکیت‌هایی اختراع شده‌اند که برخلاف مدل‌های قدیمی این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید به راحتی هرچه تمام‌تر با اسکیت‌ها چرخ بزنید؛ این اسکیت همانند یک غلتک عمل می‌کند و به جهت طراحی که دارد پاهای شما در آن قرار می‌گیرد.

بر روی میز بنویسید و بر روی گوشیتان بخوانید

محققان خودکار الکترونیکی را طراحی کرده‌اند که شما به کمک آن می‌توانید هر مطلبی را که می‌خواهید بنویسید و سپس آن مطالب بر روی صفحه رایانه و یا تلفن همراهتان نمایش داده خواهد شد.

آب را در چند لحظه جوش بیاورید

کتری هوشمندی تولید شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا هر مایه‌ای که در درون لیوان و یا ظرف مورد نظرتان است گرم کنید؛ این وسیله با مصرف انرژی بسیار کم آب را در چند لحظه به جوش می‌آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اتفاقا منم یه دستگاه اختراع کردم که ظرف ایکی ثانیه یه چای داغ رو اینقدر که بشه خورد سرد میکنه و ده هزارتومنم بیشتر قیمتش نمیشد ولی هیشکی قبول نکرد برا تولیدش همکاری کنه
آخرین اخبار