مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به انتقادات مدیر پیامرسان سروش میگوید همهی موارد موجود در مصوبه شورای عالی فضای مجازی عملی شده است.
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "متأسفانه در چند روز گذشته و با وجود اطلاع شرکت زیرساخت از آیپیهای #سروش، دو آیپی ما بدون اعلام قبلی و به دلایل نامعلومی مسدود (بلاک) شده بود. این اتفاق فشار زیادی بر روی یکی از سرورهای اصلی ایجاد کرد و سرویس به شدت کند شد. امروز مشکل رفع شد؛ ما بابت صبوری کاربران سپاسگزاریم." این یکی از انتقاداتی است که در چند روز اخیر مدیر یکی از پیامرسانهای داخلی از وزارت ارتباطات داشته است.
سیدمیثم سیدصالحی مدیر پیامرسان سروش در برنامههای مختلف تلویزیونی و همچنین با انتشار توییتهایی گفته است اختلالاتی که در چند وقت اخیر در این پیامرسان وجود داشته، ناشی از عدم همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در اختیار قرار ندادن برخی نیازهای پیامرسانهای داخلی است.
پس از انتقادات سیدصالحی از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبهها و توییتهای خود، این انتقادات را رد کرد و گفت این وزارتخانه، آنچه در مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص حمایت از پیامرسانهای داخلی آمده را اجرا کرده است. وی همچنین اظهارات اخیر مدیر پیامرسان سروش را عملیات روانی دانست و گفت این روش هم به ضرر خود این پیامرسان و هم به ضرر کشور است.
از همین رو باشگاه خبرنگاران جوان با مدیر عامل این پیامرسان و همچنین رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت برای پیگیری این موضوع گفتگو کرد.
سیدمیثم سیدصالحی مدیر پیامرسان سروش در گفتگو باشگاه خبرنگاران جوان در توضیح یکی از انتقادات خود که در آخرین توییتش بیان کرده بود، اظهار داشت: با وجود اینکه مجموعهی آیپیهای ما اعلام شده و مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت هم از آنها اطلاع دارد، دو عدد از این آیپیها که مربوط به یکی از وبسرویسهای پرکاربرد ما بودند، بدون اطلاع قبلی توسط این شرکت مسدود شد. این انسداد باعث ایجاد یک لوپ شده بود که فشار خیلی زیادی به سرورهای ما وارد میکرد و در نتیجه اختلالات زیادی در ارائه خدمات ما ایجاد کرد. پس از مشخص شدن علت این اختلال، با همکاری مسئولان شرکت زیرساخت، این مشکل برطرف شد و ارائه سرویس به حالت عادی بازگشت.
وی با تأکید بر اینکه مطالباتشان فراتر از مصوبه شورای عالی فضای مجازی نیست، در رابطه با برخی تسهیلات موردنیاز گفت: برخی از ملزومات فعالیت پیامرسانها که قرار بود از ابتداد در اختیارشان قرار بگیرد هنوز تأمین نشده است. اگر این خدمات توسط مجموعهی دیگری غیر از وزارت ارتباطات ارائه میشد، ما حاضر بودیم حتی هزینه پرداخت کنیم ولی آنها را در اختیار داشته باشیم، اما فعلاً فقط وزارت ارتباطات ارائه دهنده این خدمات است.
سیدصالحی در همین خصوص ادامه داد: از مجموعه آنچه در مصوبه شورای عالی فضای مجازی آمده بود، فقط سه عدد "رک" در اختیار ما قرار گرفته که آن هم در مکانی غیر از جایی بود که ما درخواست داشتیم؛ چون از ابتدا تجهیزات ما در مرکز انقلاب اسلامی شرکت ارتباطات زیرساخت قرار داشت و ما هم درخواست کردیم که رک و پهنای باند در این مرکز در اختیار ما قرار بگیرد که متأسفانه رک و پهنای باند را در مرکز برج میلاد در اختیار ما قرار دادند که برای ما قابل استفاده نیست.
مدیر پیامرسان سروش در توضیح بخش دیگری از نیازهایشان که تأمین نشده، اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ما، برخی چالشهایی است که با اپراتورها داریم. یکی از این چالشها کندی ارسال پیامک است و ما آن را به طور جدی از اپراتورها درخواست کردیم؛ اما متأسفانه مسیر خاصی برای آن در نظر گرفته نشد، در حالی که در همین فضا پیامک پیامرسانهای خارجی با سرعت بالاتری ارسال میشوند. چالش دیگر با اپراتورها بحث ترجیح ترافیک است؛ شواهد نشان میدهد در مواردی که پهنای باند محدود میشود، ترافیک اینترنت بر ترافیک ارتباطات داخلی ترجیح دارد که منجر به ایجاد کندیهایی برای کاربران و نارضایتی آنها از نرمافزار خواهد شد؛ در صورتی که سروش شاید در برخی موارد نرمافزاری ایراداتی داشته باشد اما حداقل به لحاظ فنی مشکلی ندارد.
وی درباره سرویس رایانش و ذخیره ابری که در توییت به آن اشاره کرده بود، گفت: خدمات استوریج و CDN مواردی بودند که در اختیار رقیب خارجی ما قرار گرفته بودند اما هنوز به ما اختصاص دادند. اگر این خدمات در اختیار پیامرسانهای داخلی قرار گیرند، کیفیت ارائه سرویس بسیار بالاتر از حد فعلی خواهد بود.
سیدصالحی در پایان تأکید کرد: در چند روز اخیر که ما این مطالبات را مطرح کردیم و هیچ کدام از آنها فراتر از مصوبه شورای عالی فضای مجازی نبوده، با الفاظی مانند عملیات روانی که پیش از این در ادبیات ما وجود نداشته، ما را مورد انتقاد قرار دادند. مباحثی که ما مطرح میکنیم همیشه فنی بوده و مواردی مانند عملیات روانی به هیچ وجه در تخصص ما نیست؛ آنچه ما به عنوان انتقاد در چند روز اخیر مطرح کردیم، در گذشته هم به صورت حضوری و هم به صورت مکتوب به مسئولان شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات منتقل شده بود، اما متأسفانه نتیجهای حاصل نشده بود.
صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در گفتگو باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به انتقادات مدیر عامل پیامرسان سروش، اظهار داشت: اینکه گفته میشود چرا در فلان مرکز شرکت زیرساخت به ما خدمات ارائه نمیشود، انتقاد واردی نیست؛ ما طبق مصوبه میبایست زیرساختهایی را در اختیار پیامرسانها قرار میدادیم که این کار را انجام دادیم؛ ما با توجه به مقدوراتی که داریم این خدمات را ارائه میدهیم، حالا چه تفاوتی دارد که در کدام مرکز بوده است. پیامرسانها باید از همین امکاناتی که در اختیارشان قرار گرفته، استفاده کنند و اگر باز هم کمبودی در این زمینه داشتند، به ما مراجعه کنند تا ما آن را در اختیارشان قرار دهیم.
وی در خصوص سرویس رایانش و ذخیره ابری که یکی از انتقادات سیدصالحی بود، گفت: در این رابطه لازم است بگویم که ما هم در شرکت زیرساخت آن را در اختیار نداریم؛ اگر این خدمات در بخش خصوص ارائه میشود، خود پیامرسانها آنها را دریافت کنند. آنچه که ما طبق مصوبه مکلف بودیم ارائه دهیم و در تواناییهای موجود ما هم بود، این بود که فضا و پهنای باند در اختیارشان قرار دهیم و این کار تا الآن صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در رابطه با انسداد دو آیپی پیامرسان سروش توسط شرکت زیرساخت اظهار داشت: در این خصوص حداقل من چنین اطلاعی ندارم، اما اگر هم این اتفاق افتاده باشد، مسئولان این پیامرسانها حتی شماره تلفن همراه من را هم دارند و میتوانند تماس بگیرند و این مشکلات را مطرح کنند تا حل شود، اما کسی به ما مراجعه نکرد. همچنانی که در مواردی این اطلاع داده شد و مشکل مربوطه به سرعت حل شد.
صادق عباسی شاهکوه در پایان تأکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصوبه شورای عالی فضای مجازی مکلف شده بود مواردی در جهت حمایت از پیامرسانهای داخلی انجام دهد که همهی آنها به طور کامل انجام شده است و اگر پیامرسانها نیازی داشته باشند، ما حاضریم آنها را تأمین کنیم.
انتهای پیام/
آپلود و ارسال عکس که افتضاحه اصلا ارسال نمیشه کلا هنگ میکنه ،
مطالب ارسالی رو ده بار پاک کنید حذف کنید دوباره میبینید پاک نشده هست و همه چیز برگشته است،
در هر دو ورژن قبلی و جدید همینطور بوده است.
بعد از چند ماه استفاده از سروش به این نتیجه رسیدم که :
" هیچ چیز در سروش پاک نمی شود "
به انتخاب مردم احترام بگذاریم !!!!
به انتخاب مردم احترام بگذاریم !!!!