رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز از برگزاری اولین جشنواره خاطرات فراموش شده خوزستان به مناسبت روز جهانی موزه و هفته نکوداشت میراث فرهنگی خبر داد.

غلامرضا جلیلی‎نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به روز جهانی موزه و هفته نکوداشت میراث فرهنگی بیان داشت: جشنواره خاطرات فراموش ‎شده به همت انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا و با همکاری اداره میراث فرهنگی اهواز، فردا چهارشنبه 26 اردیبهشت‎ماه 97 در اهواز برگزار می گردد.

وی در تشریح جزئیات این جشنواره تصریح کرد: قرار است در این برنامه شهروندان اشیاء و وسایل قدیمی‎ای که در منزل و یا محل کار خود دارند و این وسایل به نحوی با خاطرات آن‎ها گره خورده است را برای ساعاتی در معرض دید مردم و بازدیدکنندگان قرار دهند.

جلیلی نیا اذعان داشت: در طول ساعات برگزاری این جشنواره، صاحبان آثار نیز در محل مستقر خواهند بود تا درصورت نیاز، توضیحاتی را درخصوص قدمت، خاطرات و ویژگی‎های آن آثار به یادماندنی به بازدیدکنندگان ارائه نمایند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه نخستین جشنواره "خاطرات فراموش‎شده" از ساعت 18 تا 22 در محل خانه صنایع دستی واقع در طبقه اول اداره میراث فرهنگی اهواز آماده استقبال از مهمانان است، افزود: تاکنون بیش از یکصد نفر آمادگی خود را برای حضور در جشنواره و آوردن آثار و وسایل خاطره‎انگیز خود اعلام کرده‎اند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره خاطرات فراموش‎شده برای نخستین بار است که برگزار می‎شود، از تدارک خوب اداره میراث فرهنگی اهواز و انجمن تاریانا برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره خبر داد و ابراز امیدواری کرد: استقبال خوب مردم از این رویداد، زمینه را برای برگزاری دوره‎های آتی آن فرآهم آورد.

انتهای پیام/گ

برگزاری جشنواره فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.