فرماندار خوانسار گفت: نیروگاه بادی از سوی وزارت نیرو با واگذاری به بخش خصوصی به زودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

سید حسن شفعتی در گفت‌وگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار کرد:  یکی از مطالبات به حق مردم خوانسار اجرای فاضلاب شهری بود که با توجه به شیب بافت مسکونی مشکلات بسیاری را در فصل‌های مختلف سال همراه داشت.

وی افزود: پروژه فاضلاب شهری  از سال 82  آغاز شد، اما 14 سال به دلیل عدم اعتبارات معوق مانده بود که  با رایزنی نماینده شهرستان در وزارت نیرو و شرکت آبفای استان در الویت اجرا قرار گرفت.

فرماندار خوانسار ادامه داد: فاز نخست این پروژه در منطقه مسکن مهر، شهرک گلستان، شهرک اندیشه، اطراف مسجد جامع و خیابان بسیج، خیابان شهید رجائی و کوچه‌های اطراف این خیابان توسط سه پیمانکار در حال اجرا است اعتبار فاز نخست این پروژه 8 میلیارد تومان است. 

وی با اشاره به این‌که از سوی آبفای شهری فروش انشعاب نیز کلید خورده است، افزود: تا کنون برای اجرای این پروژه 23  میلیارد تومان هزینه شده است.

شفعتی با اشاره به اینکه پروژه  تونل خوانسار-بوئین میاندشت به دلیل عدم قرار داشتن در ردیف اعتبار معوق مانده بود، افزود: در بازدید استاندار از تونل  و پیگیری ایشان اعتباری بالغ 23 میلیارد تومان  از محل وزارت نیرو تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه حفاری تونل صد در صد انجام شده است، افزود: پس از بازرسی و حسابرسی نهائی این اعتبار به راه و شهرسازی تخصیص داده می‌شود تا ادامه پروژه تونل اجرا شود.

فرماندار خوانسار گفت: سرمایه‌گذاران در زمینه ایجاد صنایع غذایی و تبدیلی در شهرستان  ورود پیدا کردند و به زودی ناحیه صنعتی رحمت‌آباد و خم پیچ احداث می‌شود.

وی با بیان این‌که نیروگاه بادی از سوی وزارت نیرو با  واگذاری به بخش خصوصی به زودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود، افزود: با احداث این نیروگاه خوانسار به عنوان قطب تولید انرژی پاک معرفی می‌شود.

شفعتی خاطرنشان کرد: خوانسار به دلیل کوهستانی بودن  از مهر ماه تا اواخر اردیبهشت ماه هوای سرد در شهرستان پایدار است و نیاز به وسائل گرمایشی وجود دارد، مطالبات مردم خوانسار به مسؤولان کشوری و استانی رسانده شده است و نماینده شهرستان نیز در حال پیگیری است که خوانسار جز مناطق سردسیر در محاسبات قیمت گاز قرار گیرد.

وی اظهار کرد: اعتبارات تملک دارائی سال گذشته تا‌کنون 60 درصد تخصیص یافته است که به پروژه‌های فعال اعتبار بیشتری تخصیص داده شده است.

فرماندار خوانسار گفت: سال گذشته 27 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال‌زائی به شهرستان اختصاص داده شد که به تفکیک برای اشتغال روستائی 2 میلیارد و 400 میلیون تومان، ادارات کمیته امداد و بهزیستی 3 میلیارد و یکصد میلیون تومان، اشتغال فراگیر 16 میلیارد و 400 میلیون تومان، بانک سینا یک میلیارد تومان، صندوق کارآفرینی و قرض‌الحسنه یک و نیم میلیارد تومان  و تسهیلات روستائی 2 میلیارد و 800 میلیون تومان اختصاص داده شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار