سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر گفت: برای نخستین بار در کشور فرآیند تخصیص کارشناس و ارزیاب در خروجی گمرک بوشهر بصورت هوشمند در سامانه جامع امور گمرکی صورت می‌پذیرد.

خروجی گمرک بوشهر هوشمند شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،منصور بازیار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در گذشته این فرآیند گمرکی به صورت سنتی و دستی توسط رئیس خروجی در سیستم صورت می‌پذیرفت که با توجه به حجم بالای فعالیت‌ها در برخی مواقع منجر به توقف کار و ایجاد صف‌های طولانی درگمرک می‌شد.

وی بیان کرد: با راه اندازی این قابلیت مهم در سامانه جامع امور گمرکی مشکلات یادشده برطرف می‌شود.

بازیار افزود: از این پس فرآیند تخصیص کارشناس و ارزیاب در خروجی گمرک به صورت هوشمند و بدون مراجعه به مسئول درخروجی انجام و صاحبان کالا و تجار و بازرگانان نیازی به حضور فیزیکی در گمرک ندارند.

وی اظهار داشت: سیستمی شدن این فرآیند علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند خروج کالا، باعث افزایش دقت در بازرسی ها، کنترل‌های سیستمی، جلوگیری از اعمال سلیقه و ارتقای مدیریت ریسک در گمرک می‌شود.

بازیار اظهار کرد: با توجه به اینکه افزایش سرعت عملیات بارگیری و خروج کالا از گمرک و حذف گلوگاه‌های کاری از مهمترین اهداف در بحث تکریم تجار و بازرگانان و صاحبان کالاست این فرآیند کمک به رسیدن به این هدف می‌کند.

وی اضافه کرد: در مراحل بعدی ارتقای سیستمی در خروجی گمرک بوشهر انتخاب مسیر در سه سطح ۱ و ۲ و ۳ است که با اجرایی شدن این مرحله شاهد کاهش چشمگیر زمان عملیات خروج کالا از گمرک بوشهر خواهیم بود.

بازیار یادآور شد: اجرای فرآیند تخصیص کارشناس و ارزیاب در خروجی گمرک بوشهر با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های توانمند بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک بوشهر محقق شده است.

انتهای پیام/م

خروجی گمرک بوشهر بصورت هوشمند در سامانه جامع امور گمرکی صورت میگیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.