خبرگزاری فرانسه در گزارشی با ارائه یک نمودار به بزرگترین حملات هکری جهان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه نموداری را منتشر کرد که در آن گسترده‌ترین حملات هکری بررسی شده است. در ادامه مشاهده می‌کنید چگونه طیف گسترده‌ای از کاربران در سراسر جهان به دلیل نقض امنیت مجازی دچار مشکل شده‌اند.

  • سه میلیارد حساب کاربری «یاهو» در سال ۲۰۱۳ هدف حمله هکر‌ها قرار گرفت. وسعت این حمله در اکتبر ۲۰۱۷ از سوی شرکت «ورایزن» فاش شد.
  • «هولد سکیوریتی» شرکت حفاظت از داده‌های آنلاین اعلام کرد در سال ۲۰۱۴ هکر‌های روس به ۱.۲ میلیارد رمز در ۴۳۰ هزار وبسایت در سراسر جهان دست پیدا کرده اند.
  • هولد سکیوریتی همچنین اعلام کرد گروهی از هکر‌ها به نام CyberVor احتمالاً اطلاعات ۵۰۰ ایمیل را به دست آورده اند.
  • شرکت مسافربری «اوبر» در سال ۲۰۱۶ هک شد و اطلاعات ۵۷ میلیون نفر از راننده‌های آن به سرقت رفت. این موضوع در نوامبر ۲۰۱۷ فاش شد. این شرکت به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار به هکر‌ها برای از بین بردن آنچه به سرقت برده اند متهم شد. تحقیقات در این باره در آمریکا و اروپا آغاز شده است.
  • شرکت اعتبارسنجی اکوئیفاکس نیز در سپتامبر ۲۰۱۷ هک شد و اطلاعات فاش شده به حدی حساس بودند که این حمله سایبری نسبت به هک شدن کاربر‌های یاهو هم مهمتر ارزیابی شد. اکوئیفاکس اعلام کرد هکر‌ها نام، شماره امنیت اجتماعی، تاریخ تولد، آدرس و شماره گواهینامه برخی از راننده‌ها را سرقت کرده است. به گفته این شرکت، نقض امنیت مجازی آن بیش از ۱۴۷ میلیون مشتری انگلیسی، کانادایی و آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است. از این شرکت به دلیل سهل انگاری در حل این مشکل پس از شناسایی آن، به کار گرفتن سامانه امنیتی ناکارآمد و تعلل در گزارش مشکل شکایت شد.
  • شرکت آمریکایی «تارگت» نیز در دسامبر ۲۰۱۳ هک شد و ۱۱۰ میلیون نفر از مشتریان آن تحت تاثیر قرار گرفتند. گفته می‌شود اطلاعات شخصی ۷۰ میلیون نفر از جمله نام، آدرس، شماره تلفن و ایمیل آن‌ها به سرقت رفت و ۴۰ میلیون حساب بانکی و کارت اعتباری نیز در خطر هستند.
  • در سال ۲۰۱۵ گروهی از هکر‌ها به نام  «ایمپکت تیم» (The Impact Team) نزدیک به ۳۰ گیگابایت از اطلاعات مشتریان شرکت دوست‌یابی «اشلی مدیسون» از جمله نام و گرایش‌های آن‌ها را منتشر کرد. در پی این حمله هکری چندین نفر که اطلاعات آن‌ها منتشر شده بود در آمریکا و کانادا دست به خودکشی زدند و رئیس این شرکت استعفا داد. اشلی مدیسون پیش از به سرقت رفتن اطلاعات مشتریانش گفته بود در ازای دریافت مبلغ کمی، اطلاعات افراد را پاک می‌کند، اما این کار را نکرده بود.

مهم‌ترین و وسیعترین حملات هکری جهان+ نمودار

انتهای پیام/

بزرگترین حملات هکری جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار