نشست کارگروه توسعه منطقه چهار کشور با حضور استانداران شش استان به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و استانداران کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان، همدان، خوزستان و مرکزی برگزار شد، آب حوزه کرخه را یکی از مهمترین دغدغه‌های استانهای منطقه چهار کشور عنوان کرد که همه استان‌ها مخصوصا خوزستان درگیر آن هستند.

وی با اشاره به مسیر طولانی سرچشمه رودخانه کرخه از نهاوند تا خوزستان، گفت: انتقال آب از حوزه "سیروان" به کرخه در قالب مهار آب‌های مرزی می‌تواند بخش زیادی از این مشکلات را برطرف کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از این طرح تحت عنوان سامانه گرمسیری از چندی قبل آغاز شده، افزود: سامانه گرمسیری بزرگترین پروژه عمرانی کشور با اعتبار شش هزار میلیارد تومان است که دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گفته بازوند، موعد بهره‌برداری از این پروژه زمان زودتری بود که به دلیل زلزله آبان سال گذشته کرمانشاه مقداری به تاخیر افتاد.
وی یادآور شد: با اجرای این طرح آب به دشت‌های گرمسیری کرمانشاه و پس از آن به دهلران ایلام می‌رسد و در آینده ممکن است تا اندیمشک و خوزستان نیز ادامه پیدا کند.
استاندار کرمانشاه به طرح سردسیری انتقال آب از سیروان هم اشاره کرد که تقویت کننده روخانه "سیمره" است و می‌تواند سالانه تا 550 میلیون مترمکعب آب به این رودخانه تزریق کند.
بازوند بر لزوم پیگیری انتقال آب از حوزه سیروان به کرخه تاکید کرد که بخش مهمی از پروژه مهار آب‌های مرزی خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

کرمانشاه میزبان نشست کارگروه توسعه منطقه چهار کشور

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.