نماینده حماس در تهران طی یادداشتی به تشریح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس پرداخت.

ناصر ابو شریفبه گزارش  خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر ابو شریف نماینده جهاد اسلامی در تهران طی یادداشتی  اختصاصی برای باشگاه خبرنگاران جوان به تشریح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس پرداخت. وی در این یادداشت علاوه بر اینکه به دلایل چنین اتفاقی اشاره کرد، نسبت به  راهکار  عملی و مواضع مستحکم تر  از سوی کشورهای مسلمان  نیز واکنش نشان داد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

حرکت های مفتضحانه

کشورهای مسلمان می توانند کارهای زیادی را برای قدس و مردم فلسطین انجام دهند، اما متاسفانه آنچه که حکومت ها و رژیم هایشان انجام می دهند در حد کمترین کاری که قادر به  انجام  آن هستند، نیست. حتی آنها به صورت قلبی این مسئله را محکوم نکردند و متاسفانه بسیاری از حکومت‌ها ی عربی و اسلامی به صورت  کامل تحت سیطره آمریکا قرار گرفته اند. ما نه تنها شاهد چنین حرکت های مفتضحانه ای از سوی برخی کشورهای مسلمان و عرب منطقه هستیم. بلکه آنها در مسیر خواسته ها و آمال آمریکا نیز حرکت می کنند و سعی در اجرایی کردن  اهداف واشنگتن دارند.

فراخواندن سفرا

اعراب در حالیکه  از مقاومت فلسطین حمایت کنند، می توانند در برابر توطئه های دشمن صهیونیستی نیز بایستند و همچنین تضمین دهند توطئه های حامیان آنها با شکست مواجه خواهد شد. اما در شرایط کنونی شاهد هستیم که برخی رژیم های عربی با کمال تاسف به صورت کامل از تصمیم آمریکا حمایت کردند و حتی برای تحقق آن می کوشند. و حالا  کار به جایی رسیده است که کشورهای عربی در برابر  جنبش های مقاومت  می ایستند و حتی در برابر آنها دست به خیانت می زنند. در شرایط کنونی  مسلمانان و اعراب حداقل کاری  که باید انجام دهند  این است که سفرای خود را از واشنگتن فرابخوانند و رابطه خود را با رژیم صهیونیستی به سمت عادی سازی سوق ندهند. 

سه بار دوشیدن در روز!

دریغا که کشورهای عربی به شکل منفعلانه ای تسلیم خواست آمریکا هستند در نتیجه نمی توانند تصمیمات قاطعی را اتخاذ کنند. مسلمانان و اعراب در واکنشی عملی می توانند آمریکا و اسرائیل را تحریم کنند اما در واقعیت اراده ای از خود ندارند؛ به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا آنها را  به جای یکبار سه بار در روز می دوشد. آنها می توانند اسرائیل را محاصره کنند و دست به مبادلات تجاری با این رژیم منحوس نزنند، اما جای تعجب دارد که به جای چنین اقداماتی علیه غزه، ایران و قطر موضع گیری می کنند.

سکوت تلخ!

کشورهای مسلمان می توانند از تشکیلات خود گردان فلسطین حمایت کنند تا این جنبش از توافق نامه اسلو خارج شود و همچنین هماهنگی امنیتی با این رژیم صهیونیستی را متوقف کنند و اسباب پایداری تشکیلات را در برابر اشغالگران صهیونیست فراهم کنند. رژیم های عربی می‌توانند طرح صلح عربی را در نطفه خفه کنند و آشکار سازی روابط خود را  با تل آویو پایان دهند. اگر آنها عزم مقابله داشته باشند و تصمیماتی این چنینی را اتخاذ کنند به راحتی می توانند غزه و کرانه باختری رود اردن را از محاصره ظالمانه نجات دهند. و باعث پیروزی کامل بر طرح صهیونیستی شوند. اما متاسفانه  شاهد برخورد هایی هستیم که نمی توانند راه  به جایی ببرند و حاکی از سکوت تلخ آنهاست.

وجهه واقعی خائنین

باید بگویم رژیم های عربی که اکنون بر سریر قدرت نشسته اند بخشی ازطرح  خصمانه غرب علیه امت اسلامی هستند، این رژیم های دیکتاتوری ضد اراده ملتهایشان هستند و در واقع از آمریکا به عنوان الگویی شوم طرفداری می کنند. سرزمین فلسطین یک سرزمین مقدس است که باید از حیث وجود هر خبیثی آزاد شود. اما این آزادی انجام نمی شود مگر با دستان اموال و نفس های پاک. همان طور که خداوند متعال در قرآن کریم آنها را جز بندگان خوب خود توصیف کرده است. به همین دلیل خداوند را شاکریم که  وجهه واقعی این خائنین و منافق برملا شد و این نعمتی است که باید خداوند را به خاطر آن شکر بگوییم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار