سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر بخواهم صحبت کنم همه برداشت می‌کنند که کی روش توهین کرده است و فرهنگ ایرانی را زیر سوال می‌برد در صورتی که این طور نیست.

کی روش:قلعه نویی به تیم ملی ایران ضربه زدبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کارلوس کی روش در تمرین صبح امروز تیم ملی درباره لیست اعلام شده بیان کرد: طبق قوانین فیفا که باید به آن احترام بگذاریم لیست اولیه  تیم ملی  را تهیه کردیم و در زمان اعلام شده این لیست ارائه شد. عملکرد بازیکنانی را که در این لیست حضور دارند از ۶ ماه تا یکسال پیش زیر نظر گرفتیم و بر همین مبنا آن‌ها را انتخاب کردیم.

او ادامه داد: بعضی از بازیکنان از لیست خارج شدند و برخی هنوز حضور دارند و این لیست در مهلتی که فیفا مشخص کرده بود درست روز ۱۴ می ۲۰۱۸ اعلام شد.
کی روش در پاسخ به این سوال که به حضور برخی افراد مانند بیت آشور در تیم ملی انتقاد می‌شود، عنوان کرد: باید در مهلتی که فیفا مشخص کرده بود لیست را اعلام می‌کردیم و از این به بعد اگر هر اتفاقی برای هر بازیکنی رخ دهد و به دلیل مصدومیت نتواند در لیست نهایی باشد ما از بین این ۳۵ نفر باید بازیکن جایگزین را انتخاب کنیم.

اگر صحبت کنم همه برداشت می کنند که توهین کردم

کی روش درباره صحبت‌های قلعه نویی که به زمان اعلام لیست تیم ملی اعتراض کرده بود و گفته بود این لیست از قبل طراحی شده است، بیان کرد: واقعا خنده دار است. زمان اعلام لیست تیم‌ها از طرف فیفا مشخص شده بود و تمام کشور‌ها باید در زمان مقرر لیست تیم خود را اعلام می‌کردند. قلعه نویی شهروند ایرانی است. ایران بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت تاریخی دارد و کشور فوق العاده‌ای است و من شهروند افتاده پرتغالی هستم که کارم را انجام می‌دهم.

او ادامه داد: آیا فقط به این دلیل که قلعه نویی یک فرد ایرانی است می‌تواند صداقت و وجاهت و حرفه ای گری و اخلاق مداری من را از لحاظ کاری زیر سوال ببرد؟ آیا درست است که توهینی صورت گیرد و علامت سوالی جلوی این موارد گذاشته شود و آن هم تنها به این دلیل من یک پرتغالی هستم و در ایران کار می‌کنم کریمی و قلعه نویی توهین می‌کنند و متاسفانه فدراسیون چشم هایش را می‌بندد.

کی روش تصریح کرد: اگر بخواهم صحبت کنم همه  از حرف من برداشت می‌کنند که کی روش توهین کرده است و فرهنگ ایرانی را زیرسوال می‌برد در صورتی که این طور نیست. من یاد گرفتم اگر حرفی زده شد بگویم هیچ ایرادی ندارد و تشکر کنم و بگویم شما به صحبت هاتون ادامه دهید.

او افزود: اگر پاسخگو باشم در عرض کمتر از چند دقیقه فدراسیون با من تماس می‌گیرد و به من هشدار می‌دهد و می‌گوید جریمه ات می‌کنیم و می‌گویند تو باید ساکت باشی. از قلعه نویی تشکر می‌کنم و می‌گویم به صحبت هاتون ادامه دهید.

کی روش ادامه داد: یک اردوی آماده سازی در مسیر جام جهانی طراحی کرده بودیم که از قبل توافق شده بود، اما این اردو از بین رفته و بازیکنان را نداریم. باز هم از قلعه نویی و همه تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان خاطر نشان کرد: از صحبت‌های قلعه نویی شگفت زده هستم که می‌گوید بازیکنان تیمش از لحاظ روحی و روانی تحت تاثیر اعلام این لیست قرار می‌گیرند. در اصل باید سوال شود که خود قلعه نویی که در طول فصل  اجازه نداد  بازیکنانش در تیم ملی حاضر شوند این  حرفی بود که مدیرعامل ذوب آهن به ما زد، پس خود قلعه نویی  به حضور بازیکنانش در تیم ملی لطمه زد. من تا یک ماه آینده می روم و جایگاه من را آنان می‌گیرند.

قصد داشتم پس از بازی با ازبکستان لیست 23 نفره را اعلام کنم

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: پیش از این تصمیم داشتم که بعد از بازی با ازبکستان لیست ۲۳ نفره را اعلام کنم و در برنامه اصلی ما برای جام جهانی اینچنین بود که در تاریخ ۲۰ می‌لیست نهایی را اعلام کنم. اما باتوجه به قانون فیفا همان ۱۴ می لیست را اعلام کردیم.


او افزود: همان طور که مطلع هستید برنامه آماده سازی جام جهانی که از قبل تهیه و تدوین شده بود به دلیل بازی‌های یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تغییر کرد که این تغییر برنامه با تصمیم فدراسیون و مسئولان گرفته شد و اکنون ما نمی‌توانیم بعد از بازی با ازبکستان لیست را اعلام کنیم و در آینده نزدیک این اتفاق رخ می‌دهد.

گفتنی است که پس از این مصاحبه سرمربی تیم ملی در مصاحبه با فدراسیون فوتبال در پاسخ به اظهارات امیرقلعه نویی توضیحاتی را بیان کرد.

پاسخ کی روش به صحبت‌های سرمربی ذوب آهن:

"آقای قلعه نویی! لطفا خود را پشت داستان‌های ماسک گونه پنهان نکنید. لطفا سعی نفرمایید که اذهان عمومی را به سمت دیگری ببرید. شما به صورت رسمی صداقت، وجاهات و تعهد کاری من را زیر سوال بردید. اگر این کار در پرتغال اتفاق می‌افتاد می‌دانستم چطور پاسخ دهم، اما به خاطر اینکه در ایران هستیم و می‌دانم در ۵ دقیقه دیگر از طرف رئیسم و فدراسیون هشدار دریافت می‌کنم، فقط از شما تشکر می‌کنم.

وی افزود: بیایید راجع به چند مطلب شفاف صحبت کنیم. یک اینکه ما می‌توانیم محترمانه با هم اختلاف نظر داشته باشیم، اما وقتی شما می‌فرمایید که من این لیست را به صورت عمدی برای لطمه به شما و تیمتان اعلام کردم، با این فرضیه صداقت، وجاهت و تعهد کاری من را زیر سوال می‌برید، پس خواهش می‌کنم فضا را غبار آلود نکنید تا صورت خود را پنهان کنید. دوم اینکه مدیرعامل شما به ما اطلاع داد که این شما بودید به همکاری بازیکنانتان با تیم ملی لطمه زدید. اگر این دروغ است، رسما اعلام کنید و به بازیکنانتان توضیح دهید. از طرف بنده قضیه به پایان رسیده است.

کی روش ادامه داد: سوم اینکه فقط جهت یادآوری، این مطلب جدیدی نیست که من هنوز به صورت شفاف به یاد دارم اتفاقی که در جام جهانی ۲۰۱۴ افتاد وقتی شما به توافقی که با من درباره آماده سازی جام جهانی قبلی کردید، پایبند نبودید.

سرمربی تیم ملی افزود: درباره حضور در قرعه کشی جام ملت‌های آسیا، شما یک بار دیگر حرفه‌ای گری من را زیر سوال بردید. همانطور که احتیاج نیست به شما یادآوری کنم شما کسی هستید که به صورت رسمی اعلام کردید حتی بازی‌های تیم ملی را نمی‌بینید. اگر بنده در قرعه کشی جام ملت‌ها نبودم اولا به خاطر این بود که آن مراسم برای مربیان تیم‌ها در جام ملت‌ها بود و ثانیا بنده برای منافع تیم ملی مشغول به کار بودم تا بتوانم تلاش کنم برنامه‌های مهم تیم ملی را نجات دهم؛ ببخشید، عذرخواهی می‌کنم، برنامه‌های تیم ملی نه، برنامه‌های یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا.

کی روش افزود: راجع به آینده خودم هم می‌خواهم این را بگویم که من هیچ شک و شبهه‌ای درباره صلاحیت بالای شما برای جایگزینیم در آینده‌ای نزدیک ندارم؛ الان که یک زمینی با بالاترین استانداردها، یک ساختمان با بهترین امکانات برای تیم ملی و بازیکنانی بسیار فوق العاده آماده برای دعوت به تیم ملی اینجا وجود دارد."

انتهای پیام/

اظهارات کی روش درباره لیست تیم ملی فوتبال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موحدی
۲۱:۳۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
ممنون از شما جناب کیروش درسته که دستاوردی مثل قهرمانی در آسیا با شما البته ا
به لطف داور بازی با عراق نداشتیم ولی تیم ملی ایران دیکه جلوی بحرین و قطر که نمیبازه
اگر هم روزی کیروش از فوتبال ایران بره باید شخصی هم ردیف او یا بهتر مثه پپ ب ایران بیاید نه اقای قلعه نویی بهانه گیر و علی کریمی از همه چی ناراضی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
آقای کی روش لطفا سکوت کن . اینجا ایران است ...دستاوردتان چیست؟قهرمان نشدن در آسیا؟از گروه بالا نرفتن در جام جهانی؟آن ساختمان و زمین را هم نکند از جیب مبارک ساخته اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
/ هیچ وقت فرهنگ ایران را زیر سوال نبرده ام جواب : چون خودت محترم هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
آقای قلعه نویی ببنید یه شخصیتی دارید که همه استقلالیها هم میشناسنت پس بهتره صحبت نکنی
یادم نمیره همه بازیکنان سالهایی که بازیکنان استقلال را به خودتون به سپاهان بردید و باعث ضعیف شدن استقلال شدید شما استقلالی نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
اقایان قلعه نوعی وکریمی باوجوداینکه خیل خیلی بیشتر از حقشان از فوتبال این مملکت پول گرفته اند اما رفتار حرفه ای مثل اقای کی روش را ندارند.یادتان هست اقای قلعه نوعی درپشت اقای جاسم کرارایستاد درحالیکه او به ملت ایران توهین کردنه اقای کی روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
احسنت
آخرین اخبار