تولید شیرامسال در کشور با ۵ در صد افزایش پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رضایی معاون وزیر جهاد در امور تولیدات دامی در همایش روز مزرعه در گاو دشت بابل با اشاره به افزایش تولیدات دامی امسال در کشور گفت: پارسال ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن شیر تولید شد که این رقم امسال با افزایش تولیدحدود ۵ درصد پیش بینی شده است.

وی میزان گوشت مرغ تولید شده در کشور را پارسال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با وجود شیوع آنفولانزای فوق حاد در مرغداری‌ها پارسال ۸۸۰ هزار تن تولید تخم مرغ داشتیم.

زند، رئیس سازمان تحقیقات و آموزش ترویج کشاورزی نیز در حاشیه این همایش گفت: آیین روز مزرعه امسال در ۷ نقطه از کشور با هدف معرفی دستاورد‌های جدید بخش کشاورزی و دامپروری برگزار شد.

وی افزود: به منظور اهمیت موضوع تلفیق زراعت و دامپروری در شمال و معرفی محصولات جایگزین با مزیت زراعت بیشتر، روز مزرعه در مازندران در ایستگاه ملی تحقیق و توسعه گاو دشت بابل برگزار شد.

معرفی نژاد گاو دو منظوره، حفظ واصلاح نژاد گوسفند زل، کشت مخلوط علوفه، بکارگیری آخرین یافته‌های تحقیقاتی، فناوری‌های جدید و ایجاد مهارت لازم در کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی از جمله اهداف همایش روز مزرعه در گاودشت اعلام شد.

در این همایش بیش از ۲۵۰ تن ازمحققان، مروجان، کارشناسان بخش تخصصی و اجرا و بهره برداران موضوعی بخش کشاورزی حضور داشتند.

انتهای پیام /آ/پ

روز مزرعه مازندران در گاودشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.