وزیر خارجه روسیه پس از دیدار و گفتگو با همتای مصری‌اش، اعلام کرد بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها از طریق سیاسی قابل حل و فصل است.

لاوروف: طرح آمریکا برای استقرار «نیروی عربی» در سوریه نقض حاکمیت این کشور استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز (دوشنبه) پس از دیدار و گفتگو با سامح شکری، همتای مصری خود در مسکو، پایتخت روسیه، اعلام کرد قاهره و مسکو هر دو متفق القول هستند که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. در این گزارش به نقل از لاوروف آمده است طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای استقرار «نیروی عربی» در سوریه، نقض حاکمیت این کشور است.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است وزارت خارجه روسیه دوشنبه با صدور بیانیه ای از دیدار و گفتگوی میان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و لاوروف خبر داد. بر اساس این بیانیه، دو طرف در این دیدار درباره مسائل روز بین الملل از قبیل اوضاع سوریه و همچنین توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 رایزنی کردند.

همچنین در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه به نقل از لاوروف است: ما، همانند دوستانمان در مصر، معتقدیم که برای مناقشه سوریه راه حل نظامی وجود ندارد. حل و فصل اختلافات تنها از طریق ابزار سیاسی و با برگزاری مذاکرات جامع و گسترده ای که با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد و نتایج حاصل از کنگره گفتگوی ملی سوریه –که سی ام ژانویه در شهر سوچی روسیه برگزار شد– همسو باشد، میسر خواهد بود.

در پایان گزارش اسپوتنیک به نقل از لاوروف آمده است وزار خارجه روسیه و مصر بر همکاری میان دو کشور با هدف دستیابی به راه حلی برای بحران سوریه تأکید کردند.
انتهای پیام/

اظهارات لاوروف درباره طرح آمریکا برای استقرار نیروهای عربی در سوریه

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار