کاخ‌سفید در بیانیه‌ای حمله تروریستی با سلاح سرد به عابران پیاده در پاریس را محکوم کرد.

کاخ سفید حمله با سلاح سرد در پاریس را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، کاخ سفید روز گذشته (یکشنبه) در بیانیه ای حمله با چاقو در پاریس را که منجر به کشته و زخمی شدن دست کم 5 نفر شد، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «آمریکا به شدت حمله تروریستی روز گذشته در پاریس را محکوم می کند. ما با خانواده قربانیان این حادثه همدردی می کنیم. ما در کنار مردم فرانسه و دولت این کشور در برابر حملات تروریستی خشونت آمیز خواهیم ایستاد و متعهد هستیم که از هیچ کمکی دریغ نکنیم. اینگونه اقدامات فقط باعث پیشرفت ائتلاف جهانی برای یافتن راهکاری به منظور شکست گروه تروریستی داعش و نابودی کامل آن می شود.»

دونالد ترامپ هم روز گذشته در حساب توییتر خود این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

دو روز پیش در حمله فردی با سلاح سرد به عابران پیاده در پاریس، یک نفر کشته و 4 نفر دیگر مجروح شدند. پلیس فرانسه پس از اطلاع از این مسئله با شلیک به سمت مهاجم او را از پای درآورد. چند ساعت پس از وقوع این حمله تروریستی مرگبار، گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. گزارش‌ها حاکی از آن است که عامل حمله با سلاح سرد به مردم پاریس، چچنی و حدود 20 ساله بوده است.

فرانسه در چند سال گذشته شاهد حملات تروریستی مرگبار و خشونت آمیزی بوده است. از جمله آنها می توان به حمله تروریستی سال 2015 در پاریس که 130 کشته برجای گذاشت، اشاره کرد. حمله تروریستی دیگری هم در سال 2016 در نیس فرانسه به کشته شدن 86 نفر منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار