مراسم جشن ازدواج ۴۸ زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با حضور رئیس، اعضای هیئت رئیسه، جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه به همراه دانشجویان و خانواده‌های آنان در تالار فرهنگیان در سنندج برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم، الگو گرفتن از سیره ائمه معصومین (ع) در راستای ترویج ازدواج آسان است.

حجت الاسلام حسن عارضی گفت: خـداونـد در آیه ۱۸۷ سـوره بقـره میفـرماید: «هُـنَّ لِبَـاسٌ لَکُـمْ وَأَنْـتُمْ لِبَـاسٌ لَهُـنَّ» (همـسران شـما لبـاس شـما هسـتند و شـما لبـاس آنهـا) که منظـور از لبـاس هـمان پوشش، عفـاف و مسـتور داشـتن عیـوب است، پس بایـد زن و مـرد یکـدیگـر را در کـانـون خانوادگی خـود حفـظ و هر کدام سعی کننـد عفـت دیگـری را پایـدار و عـیوب یکـدیگـر را بپـوشانـند و نیز اسـتفاده دیگـری که از این آیـه می‌ـشود این است که همـچنانکـه لبـاس مایـه زینـت و آراسـتگی است زن و شـوهـر بایـد موجب زیـنت یکـدیگـر باشـند تا هـر کـدام مایـه مباهات دیگـری باشـد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راه‌های شاد زیستن در زندگی زنا شویی، داشتن ارتباطات کلامی و غیرکلامی است، عنوان کرد: زن و شوهر باید هم خوب حرف بزنند و هم حرف خوب بزنند و نیز باید به خواسته ها، احساسات و نیاز‌های طرف مقابل توجه کنند.

رئیس دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: مرد‌ها به پیام‌ها و زن‌ها به کلماتی که برای عنوان پیام به کار برده می‌شود حساس هستند، بنابراین باید در نحوه و نوع کلمات و پیام‌هایی که به کار می‌برند توجه نمایند و همیشه اصل احترام به طرف مقابل را سرلوحه اموراتشان قرار دهند.

حجت الاسلام عارضی گفت: توقعات زیاد، به دنبال هم رأی نبودن طرف مقابل، بی احترامی، توجه نکردن به احساسات طرف مقابل، کوتاه نیامدن و نداشتن انگیزه از جمله مهمترین تهدیدات زندگی مشترک زناشویی است.
گفتنی است، در این مراسم که با برنامه‌های شاد و متنوعی از جمله اجرای موسیقی زنده، تئاتر و مسابقه همراه بود، از طرف نماینده، ولی فقیه در استان، ریاست دانشگاه و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری هدایایی به زوج‌های دانشجوی دانشگاه اهدا شد.

انتهای پیام/م

برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برچسب ها: جوانان ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.